Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Annica - 6 mars 2011 20:30

Vilken härlig dag! Först tävlingslydnad imorse, Lucas är så duktig. Sen promenad med Malin, Chans, Pernilla och Alva, ja Lucas var ju såklart med också. Alva och Lucas lekte så bra ihop, de var väldigt lika i sitt sätt. Jag tror att det hade skitkul, det verkade så iaf. Chansen var supernöjd att få strosa för sig själv utan nån stor hund som skulle springa och störa...

Efter det blev det fika hos Malin och Kobbe och nu sitter jag i soffan. Har precis kollat på solsidan, ätit en kycklingsallad med vitlöksdressing och druckit brämhults juice. Nu väntar jag på Wallander sen blir det sängen. Här kommer lite bilder från promenaden.


           

Av Annica - 6 mars 2011 12:23

Nyss hemkommen från tävlingslydnaden och det visade sig att Lucas kan kommandot "LIGG" men HAN ÄR LAT!!! Vi har ju haft problemet att han har lagt sig korrekt så fort jag har tagit ner min hand med godis framför honom men när jag bara sagt kommandot så har han "inte fattat." Tur man har tränare, A såg ganska snabbt att han nog faktiskt kunde. Så vi gjorde två gånger utan att jag tog ner handen -givetvis la han sig inte, men på tredje försöket så... Ta mig fan, la han sig ner med en blick som sa -men jaja, jag gör det väl då..... Ge mig köttbullen nu! Man gör ju inte mer än vad man måste för att få den där godisen!


Nåväl... nu har vi fått nya uppgifter till nästa gång, ligg-stanna-med huvudet mellan tassarna/på en tass. Fortsätta träna "gå fot" och tandvisning. Till nästa gång ska vi även ha med oss en apport så det måste vi köpa.


Nu blir det lite lunch och sen en promenad i det fina vädret om bara snön kunde försvinna nu så att vi kan bege oss ut i skogen igen. Det är så tråkigt att harva runt på grusvägen... Nån som har tips på bra promenadstråk som man kan åka till och gå?!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards