Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under januari 2012

Av Annica - 21 januari 2012 20:17


Vårens största satsning från GB-glass.



 


Bajsglass, kommer i färdiga kulor. 100% naturliga råvaror, inga konstigheter bara bajs...


...jag menar glass...!




OBS! Inlägget är ett skämt, glassen kommer tyvärr inte att finnas i butik.

Av Annica - 21 januari 2012 17:30

Efter nedanstående ofrivilliga lunch så stod hundpromenad på schemat. Devil, Ella, S, Lucas och jag stack ut en runda vid stallet. Lucas har haft på sig sin lina i några dagar nu och man kan nästan släppa den nu och ändå få samma effekt. Visserligen får man vara snabb som attan om man märker att hans nos blir upptagen av lukta så att han stänger av öronen, mer om det längre ner. Efter en aningen hal promenad trots brodd och en glad Lucas som äntligen "fick vara lös" med sina bästisar igen efter skadan så drog S till helgjobbet och jag drog hem.


Jag hade tänkt att träna med Lucas en vända men skogen lockade mer, det var ju forfarande ljus fast att klockan var halvtre. Så, jag och Lucas svidade om till reflexutstyrsel, blir ju mörkt attans snabbt, och bagav oss ut på "45:an" (den tar 45min att ta sig runt om ni undrar).


Linan var på även nu och när vi gick förbi vildsvinsutfodringen så visade det sig att den skulle komma väl till pass. Där låg nämligen en hög med gammalt bröd och annat smakigt för en labradåre. Snabbt som attan vek Lucas av mot maten, fick upp lite fart och samtidigt som jag ropar in honom, så PANG! Linan drog omkull honom och en stukad herre som sett fram emot ett skrovmål (med en arg och högröd matte efter sig) fick vackert komma tillbaka på direkten. -Utan gammalt bröd och äpplen i magen. Oftast så drar han inte dit när han har linan på sig men idag lyckades vi alldeles förträffligt med linträningen, resten av rundan hade jag en uppmärksam herre med mig i linan.


 

Precis innan vildsvinsutfodringen.


När vi nästan är hemma så kan man välja att fortsätta på nästa slinga som är ungefär lika lång, det var fortfarande ljust och både jag och min svarte prins tyckte att det var en bra idé att fortsätta. Sista biten var rätt tung, benen kändes som spaghetti -mina inte Lucas. Men uj vad skönt det var och vet ni, ljuset började att försvinna bara sista biten, vi går mot ljusare tider mina vänner och det går undan! 


   På väg hem. 

Jag har photoshopat den här bilden lite, han har egentligen linan på sig men jag tyckte att den blev snyggare utan. Ser ut som en målning nästan! Kolla den vackra himlen! Som ni ser är jag total nybörjare vad gäller photoshop.




 

Grannarnas äng och deras lilla torp till vänster och stora vackra "herrgård" som håller på att byggas till höger.

Av Annica - 21 januari 2012 12:30

Alltså... Hur gick det här till? Jag skulle ju bara vara sällskapsdam inte äta lunch och defenitivt inte äta ett Grand deluxe trippel cheese plus chilicheese... Men å andra sidan så skulle de ju äta på Mc'Donalds och inte MAX, fult att luras sådär. Nu var jag ju typ nästan lite tvungen att äta... typ, eller?! 

 

Av Annica - 20 januari 2012 21:00

Insåg att mina ben såg ut som Saharaöknens sönderbrända fd. vattenhål-jordskorpa under den värsta torkan i urminnes tider... Tror nästan att ni kan visualisera min ben då. Fick bli peeling och bodybutter "for VERY dry skin"

 


Och när jag ändå höll på att renovera min snart 30år gamla fasad så tog jag även tag i fronten.


Tycker att jag klär riktigt bra i ansiktsmask, kanske blir nästa trend. Nu ska jag glida ner i soffan brevid min plötsligt fredagslediga sambo och glo på film, inte nerladdad bara så ni vet.

TJING!

Av Annica - 19 januari 2012 22:58

Alltså jag tror inte att det vita på nageln ska se ut så här? Vad är det för fel på mig?

   Mobba inte mig för mina torra och spruckna nagelband, jag vet nog vad ni tänker.

"Vet inte hon vad handkräm är för nått eller?"

Jo det vet hon, hon bara glömmer bort att använda det! 

Av Annica - 19 januari 2012 22:18

Efter tolv timmar på jobbet är ju det enda man längtar efter en 1timmes promenad i kolmörker. Säg inget annat! Det var iaf skönt som tusan efter ett tag och snön lyser upp massor. Kolsäcken är förtillfälligt bortdragen från Överfors. 


Nu är även duschen avklarad och jag sitter och pillar i mig mjölk och flingor. Snart blir det sängen men jag funderar allvarligt på att vänta med den tills Emil kommer hem. Kommer ju bli väckt av arg hund. Han tror att husse till en början är en hemsk våldtäcksman som ska attackera hans kära matte. Sen övergår det arga till "ÅH! HEJ HUSSE, JAG ÄLSKAR DIG!" Problemet är att när jag vaknat så kan det ta hundra år för mig att somna om. Min hjärna tror att det var nattsömnen som nu är avklarad. Jobbigt det där med sömn, den enda gången jag tycker att det är riktigt skönt att sova är när jag inte får. På eftermiddagen, på morgonen när jag måste gå upp, när jag läser något tråkigt och så vidare, ni fattar. 


Nåväl, imorgon är det en annan dag, FREDAG! 

Av Annica - 18 januari 2012 21:45

Jag sa ju att jag skulle lägga upp bilder från vår resa. Jag har inlägget kvar och har publicerat det en gång, men bilderna var på tok för stora och när jag skulle ändra dem i inlägget gick det inte och jag har inte haft ork tilll att ändra alla i PS. Ska prova att ändra nu en gång till...


Jag kör "operation sockerutresning" hemma. Tänkte köra en lite detox efter allt för mycket sötsaker men först måste ju skåpen tömmas. Så det är bara att offra sig för laget. Idag tog singoallakexen inköpta på Gran Canaria slut. Tror faktiskt att skåpen snart är rensade. Sen kan resningen av min kropp börja.


Nu ska det duschas och sen blir det sängen. Min hushållare (den manliga varianten av hushållerska) har bäddat i rena lakan idag, yes alltså! Imorgon väntar en lång dag på jobbet. Just det, en förkylning har återigen börjat att inta min lekamen men nu har vi inskaffat heavy stuff från spanien. Nu ska jag ge den en hejdundrade match! mohaha! (ska nog inte kissa i en mugg på något dygn sen... )


Tjing!

Av Annica - 18 januari 2012 21:45

Jag vet att många av er har längtat efter bilder och annat skoj från resan. VISST??!! Eftersom att det kommer att bli väldans långt om jag tar allt på en och samma gång så får ni resan i etapper, mer att längta efter...


 


Man blir trött av att flyga, säg inte det till piloten bara, han kanske blir smittad!




 



Så här glad är man nästan hela tiden om man heter Jakob och är världens sötaste lillfjant!

 



Och heter man Emma och är fasters trollunge så ska man spela lite svår ibland. 

 


Fast oftast ser min trollunge ut så här! Sötnöt! 


Palmer och träd är inte alltid samma sak.

   


Är vagenn trasig får man sova så här... Allt funkar när man är trött.

 


de hade inte svenskt kaffe på hotellet men svenskt godis fanns det i affären! Två veckor är lång tid vill jag lova!

   



Fortsättning följer...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards