Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 12 maj 2012

Av Annica - 12 maj 2012 20:30

Vilken bra lördag det blev. 


Efter att jag äntligen fått tummen ur och städat hela huset, det tog ett tag att få ur den där tummen vill jag lova. En tupplur och sisådär två timmar av "först måste jag och sen måste jag..." Men sen så... Skurade till och med golven av bara farten!

När huset var skinande rent så ringde A och frågade om jag redan hade tränat med Lucas idag eller om jag ville hänga på ner till Klubben. Så vi for ner till Klubben och tränade hund i sisådär en timme. Kul och det gick faktiskt riktigt bra även om han dippar ibland. Han blir som uttråkad så jag måste blanda momenten hej vilt. 


A har ju tränat agility med Scilla så när hon körde lite hinder så provade vi också. Vi gjorde A-hindret (heter det så?) och lite slalom. Lucas tyckte att det var rätt kul tror jag, kanske ska bli en agilityhund av honom på gamla dagar? Han lider inte av höjdskräck i alla fall. Det där A hindret måste ju vara nästan två meter på toppen? 


När vi var klara med träningen beslöt vi oss för att åka hem till mig för en tur i skogen. Supermysigt att få sällskap på 45:an. Det tyckte både jag och Lucas och sen blev det en hel del bus på gården också när vi var tillbaka. Nu sussar Lucas nöjt i sitt hörn i soffan och hans matte glor som vanligt på Gilmore-flickorna. Bästa slappet enligt mig. 


Imorgon ska vi kolla på när en annan A tävlar agility på vår brukshundsklubb, det var genom denne A jag fick nys om- och adopterade Lucas för snart två år sedan. Jag är henne evigt tacksam!


 

Av Annica - 12 maj 2012 11:30

Jag och Lucas slöar i soffan. Snart åker snabeldraken fram, halva Lucas ligger på golvet här hemma. Galet vad en liten hund kan släppa hår. Och så måste jag städa kylen också, det ser ut som en bomb har exploderat där inne. Nu återvänder jag till min lilla slöbubbla i soffan. 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards