Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Annica - 13 maj 2012 21:30

Vilken dag, jag är helt slut ska jag säga er. Imorse drog jag och Lucas till brukshundsklubben där det skulle hållas agility-tävlingar. Nej vi har inte bytt gren även om det såg väldigt kul ut. Var ju som jag skrev igår där och tittade A när hon var där och tävlade med sin duktiga sheltie Hampus. Som vanligt var jag ute i sista minuten och missade både att ta med nått att sitta på, vattenflaska till Lucas och pengar. ujujuj... Men det gjorde inget, allt löste sig till det bästa ändå.

A och Hampus skötte sig bra och jag tyckte att de var superduktiga. Lucas däremot visade lite gamla takter från sitt förra liv när han nu träffade statisterna från, ja just sitt förra liv...Han gjorde en kanonkula rakt i A:s mage det första han gjorde och sen delade han ut några hopp och studspussar. Försökte sno ett kex OCH tiggde som attan vid lunchen. Håhåjaja! Men kusin R tyckte ändå att det var stor skillnad på honom och det är ju kul att höra.

Vi passade på att träna lite fritt följ när vi ändå var där OCH hade tusen störningar runt om oss. perfekt och ja, han skötte sig.

Kompis från förr, Hampus eller Ludde, jag kan inte se skillnad när inte båda är med på bild. Förlåt A!  


 

Hemma igen, Lucas ville inte alls sova. LEKA matte!

     

När vi kom hem tänkte jag att prinsen skulle vara lite trött i ögat efter sisådär fem timmar på hundtävling men den tiden är tydligen förbi när man kunde trötta ut honom med såna övningar såsom passivitet och tusen andra hundar. Sånt kan han nu efter ett par år i ny regi. Såå... vi kastade boll med bästa uppfinningen i nutid, BOLLKASTAREN!!!! Och sen tog vi en timme i skogen med tillhörande simtur. Knappt trött av det heller. Det första han gjorde när vi kom hem från skogen var att kasta sig över sin favoritfotboll och så ville han leka! HAHA, det är så kul när man tänker på vilken skillnad det är på honom. Nu är i alla fall matten trött i ögat och lille Prinsen sussar sött i soffan.



På badklippan.


Snälla, jag kan väl få komma upp i soffan?! (Han var blöt från badet så jag tyckte han kunde ligga på golvet eller i någon av hans två egna sängar en stund, men NEJ! Tillslut fixade husse fram en filt så att han kunde få ligga i soffan ändå. Bortskämd?! JAVISST!   


Tack snälla A och kusin R för en trevlig dag! Det gör jag gärna om! Och jag tror faktiskt att vi ska dra fram agilityhinderna nästa gång vi är på klubben. Det är ju kul ju!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards