Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2010

CSI har mitt DNA

Av Annica - 9 augusti 2010 22:45

Det ringde igår, (ja ibland händer det även i min telefon) Malin var i andra ändan och frågade om inte jag ville ha lite syrenbuskar! Med tanke på att vi redan innan hade en liten ynklig buske, för liten att kalla häck, så sa jag ja på stående fot. Vi har ju sisådär 3000kvm att täcka med buskar, träd och blommor av olika slag.


Sagt och gjort, jag packade bilen med spade, grep, hinkar och sopsäckar. Hade jag blivit stoppad av polisen vet jag inte riktigt vad de hade trott. Det ligger nämligen en morakniv i bakluckan på bilen också plus att jag hade ett gammalt lakan i baksätet....


Nåväl, väl framme sätter vi igång medans Kobbe njöt lite extra av sin semester när han såg mig och Malin gräva, pusta och stöna. (Men han erbjöd sig faktiskt att såga lite, så han kände sig nog lite utanför ett tag. Vi fick mota bort honom då sågning inte var önskvärt, ta sekatören sa Malin, "manligt," muttrade Kobbe men gjorde ändå som hon sa...)

Efter det använde jag upp deras plåsterföråd genom att drämma näven i en av grenarna på syrenen. Japp, CSI har mitt DNA nu... Attans...


När vi väl fått upp alla träden/buskarna så inser jag efter en snabb överblick att jag aldrig kommer att få plats med allla dessa buskar i min  lilla Doris, stora bilen är ju fortfarande trasig. Så Kobbe fick, snäll som han är, agera syrentaxi.


Nu kan man tro att det jobbigaste är över men icke!

Vår tomt består nämligen av lerjord men tack vare att det har regnat tre veckor i sträck så var det ganska lätt att gräva, dock en aning tyngre att häva upp jorden i skottkärran och forsla iväg den. Nu förstår jag tennisspelarna som stönar som att de håller på att dö när de smäller iväg en boll, jag var där jag med idag. Men utan boll...


Fyra timmar senare och ett samtal till Karin med muta om middag och efterrätt om hon köpte 500liter jord till oss samt körde ut den så var vi äntligen klara.

Vi började att gräva klockan ett och satte den sista plantan i jorden vid halvnio, det kallar jag ett dagsverke! Men nu har vi en syrenhäck längs tomtgränsen istället för en liten buske!



Malin



  

Snacka om nära naturen, fast i bilen....



Här var det nyss fullt av syrenbuskar, glömde ta före bild... *mutter*



Samma här...


Färdigt!!! Fan vad stolta vi är. Tjejer kan!!!

 
 
Patricia

Patricia

10 augusti 2010 08:01

Heej!
Just det, du börjar ju redan på måndag..Hm! Håller med dig om blööö men även att det blir kul att ses igen :)
Det här med att räkna barnens ålder i månader, det brukar jag sluta med vid 1 år. Men det blev lättare på nåt vis när jag skulle skriva det där inlägget..vet inte varför riktigt! Annars e han ju 1 år och 9 (snart 10) månader :D
Kram

http://trish.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards