Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 11 december 2010

Av Annica - 11 december 2010 22:06

  Alltså... Jag vet inte.

Av Annica - 11 december 2010 17:23

Alltså jag är lite sugen på att skaffa mig en liten chihuahua. Det skulle vara så roligt att visa att det också är en hund och inte en prydnad. Tänk er en väluppfostrad oskällig chihuahua som är klädd i ett vanligt vintertäcke istället för en jävla munkjacka, klänning eller nått annat hemskt!

Nu behöver ni inte oroa er för det, en chihuahua är skitdyr och jag är skitfattig men har ni nån till övers så.


 

Av Annica - 11 december 2010 16:00

Nyss hemkommen från stan. Jag, Lucas, Stina och lilla Ella (en amstaff valp) var inne bland alla miljarder människor och miljötränade. Ja framförallt Ella då men Lucas behöver också komma ut lite bland folk ibland. Eremiter som vi är här ute... Tröttast blev nog lilla Ella hon vägrade gå sista biten till bilen så Stina fick bära henne. Men sen kom nog jag. Att hålla reda på en hund i det folkvimlet är inte lätt. Nu är han fantastiskt snäll men det gäller att hålla korkgluggarna öppna.


Vi mötte flera hundar och det var inga problem förutom med en annan labrador som ställde sig i attackställning och skällde när han såg Lucas, som då naturligtvis svarade upp. Jag tycker inte att det är en önskvärt beteende så jag fick säga till på skarpen och nypas ganska rejält för att få en reaktion. Dock så verkade den andra ägaren inte bry sig om vad hans hund gjorde utan höll bara i kopplet för glatta livet. Sånt där förstår jag mig inte på. Jag menar är det verkligen ett önskvärt beteende? Men å andra sidan så kanske det inte var hans hund? Nåja MIN hund får inte göra så i alla fall.


Lucas var ia alla fall superduktig och lyssnade nästan hela tiden... Ibland luktade det så gott från snöhögar och hus så han bara var tvungen att sluta gå "nära" och streta dit. Vilket han inte fick mycket för...  ett grepp i ljumsken så var han tillbaka vid min sida igen. Nu sussar han sött i sin BIA-bädd. Jobbigt dag både för hund och matte som sagt. Men trevligt var det!

Av Annica - 11 december 2010 10:49

Imorse när jag vaknade så låg det något stort och hårigt brevid mig.

"Än sen tänker ni, det är du ju van vid..."

Och det är ju sant men det är ju så att Emil inte är hemma den här helgen. 

"Vem var det då? Undrar ni?! Otrogen din jävel!?"


Haha vet man inte att min hund heter Lucas så kan man ju tro det när jag säger att det var Lucas. Han har hoppat upp i sängen under natten och såg ut att sova himla skönt när jag brutalt väckte honom... Kan tänka mig att han bara var ute efter att vakta matte nu när stora starka husse inte var hemma... Eller så såg sängen bara så otroligt skönt ut! Söt var han i alla fall!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards