Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 11 december 2010

Dogs and the city

Av Annica - 11 december 2010 16:00

Nyss hemkommen från stan. Jag, Lucas, Stina och lilla Ella (en amstaff valp) var inne bland alla miljarder människor och miljötränade. Ja framförallt Ella då men Lucas behöver också komma ut lite bland folk ibland. Eremiter som vi är här ute... Tröttast blev nog lilla Ella hon vägrade gå sista biten till bilen så Stina fick bära henne. Men sen kom nog jag. Att hålla reda på en hund i det folkvimlet är inte lätt. Nu är han fantastiskt snäll men det gäller att hålla korkgluggarna öppna.


Vi mötte flera hundar och det var inga problem förutom med en annan labrador som ställde sig i attackställning och skällde när han såg Lucas, som då naturligtvis svarade upp. Jag tycker inte att det är en önskvärt beteende så jag fick säga till på skarpen och nypas ganska rejält för att få en reaktion. Dock så verkade den andra ägaren inte bry sig om vad hans hund gjorde utan höll bara i kopplet för glatta livet. Sånt där förstår jag mig inte på. Jag menar är det verkligen ett önskvärt beteende? Men å andra sidan så kanske det inte var hans hund? Nåja MIN hund får inte göra så i alla fall.


Lucas var ia alla fall superduktig och lyssnade nästan hela tiden... Ibland luktade det så gott från snöhögar och hus så han bara var tvungen att sluta gå "nära" och streta dit. Vilket han inte fick mycket för...  ett grepp i ljumsken så var han tillbaka vid min sida igen. Nu sussar han sött i sin BIA-bädd. Jobbigt dag både för hund och matte som sagt. Men trevligt var det!

 
 
Anette

Anette

11 december 2010 18:47

Vi var och tränade på att "Träffa folk" i fredags. Alltid nyttigt! Vad andra låter och inte låter sina hundar göra är alltid ett mysterium. Varför är inte alla som jag?

http://malinrosa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards