Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 23 december 2010

Uppröra känslor över nykastrerad hund!

Av Annica - 23 december 2010 22:44

Jag har fått ett inlägg på min facebook som gör mig ledsen, upprörd och ja... faktiskt lite arg! Att någon kan tro att jag inte tycker synd om min nykastrerade hund är för mig främmande. De som känner mig vet att jag ALLTID sätter mina djur i första rummet och ser till att de alltid har det bra! Om jag och sambon så ska käka nudlar och gå klädda i trasor så får våra djur det bästa, det de behöver (och lite till).


Jag vill även förtydliga att jag är en ironisk person och skriver gärna så som jag gjort i ett svar på ett av mina inlägg. "Att det var syyyyyynd om Lucas." Vilket jag faktiskt tycker att det är också.


Tyvärr är det Lucas förre ägare som tror att jag inte ger honom den empati och omsorg han behöver nu som nyopererad. Jag kan bara beklaga att du tror så och det måste kännas hemskt för dig att du lämnat bort din hund till någon du tror inte ser hans bästa. Du får gärna ta kontakt med mina vänner runt om mig och höra. Veterinären tycker att han är så fint omskött, han är så fin i hullet och då när han kom till oss och var superdålig i bägge öronen så ja... då fixade vi det. Det var inte lätt vill jag lova, svamp i bägge öronen OCH öroninflammation. Men jag tog hand om det och fixade honom. Det tog många veckor, mycket tid och många tidiga morgnar då medlet skulle verka 1timme innan han fick örondroppar. Jag var uppe halvfem-fem för att göra hans öron. Vad allt kostade vill jag inte ens tänka på och Agria ersatte ingenting då vi bytt försäkring på honom mitt i allt. Jag hoppas innerlig J, att du nu ser att jag ser till min, din förra, hunds bästa. ALLTID!!! Lucas har det bra!


  

Ni som vet att jag månar om mina djur i allra högsta grad, lämna gärna en kommentar som J kan läsa. TACK!

 
 
Ingen bild

Karin

23 december 2010 23:07

det var en mycket märklig kommentar av denna J. kan inte mer än att hålla med annica om omsorgen och känslorna hon och emil har för seras djur. hon har för guds skull ett helt apotek hemma med sprutor o krämer o lindor, i fall att något skulle hända. att tro något annat än att hon har den bästa hand med sina djur är otorligt ledsamt att höra/läsa. hoppas innerligt att du ändrar din uppfattning asap!

Annica

23 december 2010 23:08

Tack Karin!

 
Ingen bild

linn

23 december 2010 23:53

Usch annica hoppas gud att du inte tar åt dig av den skiten j skrev (läste kommentaren på facebook) har ju inte tråffat dig mycket men har "lärt känna dig" över facebook o din braigablogg!! Ditt stora hjärta och din passion till djur är enorm!! Du pysslar o m dina djur, tränar, hundkurser, långpromenader, mys, sköttsel, ger dom kärlek till max. Tänk om alla djur ägare skulle vara som dig!

Annica

23 december 2010 23:56

Tack söta du! Tyvärr så tar man nästan alltid åt sig av dålig kritik men i det här läget VET JAG att jag gör det bästa för mina djur! Men visst känns det jobbigt när någon tror så om mig.

 
Ingen bild

linn

23 december 2010 23:59

Forts. En anledning till varför jag läser din blogg är just din kärlek till djur! Hoppas verkligen inte du tar åt dig! Du är Bäst!!!!!

 
Bettan

Bettan

24 december 2010 00:56

Men kära nån.... Annica ta för guds skull inte åt dig!! Lyssna på hjärtat och samvetet. Du vet och vi vet att hos dig har inget djur det bättre!! Jisses. Hon saknar säker söta snälla Lucas....

http://bettane.se

 
Ingen bild

malin

25 december 2010 16:38

jag har annu inte läst kommentaren på fb men jag kan förstå att man sörjer om man lämnat bort sin hund men det finns ingen annan människa än du annica som kan ta hand så bra om ett djur.
om jag var tvungen att lämna bort mitt djur skulle det vara till dig du ser alltid till djurets bästa, du är en sann djurvän!

 
Ingen bild

Maria

25 december 2010 19:41

Om jag skulle tvingas lämna bort något av mina djur så skulle du vara den första jag skulle tillfråga!

 
Ingen bild

chris

25 december 2010 20:55

lucas har det bäst! bättre "föräldrar" får man leta efter...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards