Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

Vila I Frid

Av Annica - 16 mars 2011 21:30

Idag 14.40 somnade Ärtans Miss Fleetwood och Doris in. 7- och 6år gamla. Vila i Frid mina fina gosgrisar. Jag önskar att denna dag snart är över, det har varit en jobbigt och smärtsam dag från början till slut och mina tårar bara rinner. Jag vet att jag gjorde det enda rätta men det gör ont att göra rätt. Ärtan var i dåligt skick och i hennes ålder är det inte schysst att börja gräva i henne och hon såg ut att ha gett upp. Doris hade säkert kunna leva något år till men hon hade äggstockstumörer och var redan omplacerad minst tre gånger i sitt sexåriga liv. Jag ville inte utsätta henne för ännu en omplacering och det går inte att veta när och om hon får ont. Nu väntar det på mig vid Regnbågsbron tillsammans med Issie, Aure, Sotis, Doom, Goblin och Magina.


Ärtan       


Doris 


Vila I Frid

Djur · Sorg
 
 
Bettan

Bettan

16 mars 2011 21:42

Urs du går ju mig att börja gråta också....
Hatar att vara tvungen att ta de rätta besluten

http://Www.bettane.se

 
Ingen bild

Linn

16 mars 2011 22:16

åhh lille annica :( beklagar verkligen. men du gjorde det rätta, djur ska inte behöva lida. ta hand om dig. Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards