Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

Börja plugga?

Av Annica - 23 mars 2011 21:55

Nä men om man ska ta och börja plugga distans till barnskötare som jag faktiskt jobbat som i 7år? Om inte annat för att få upp lönen?! Nån som orkar hjälpa mig med all skit?! Typ vart man vänder sig, hur man ansöker osv?!? Det är ju en djungel!!!!

 
 
Ingen bild

Linn

23 mars 2011 22:09

Åh kul att du ska börja plugga annica! asså nu e det så här att min pappa är rektor o mamma jobbar på skola och sebbe jobbar på dagis :) och enligt pappa så kommer man inte höja lönen alls mycket om du ska plugga till barnskötare, max typ en femhundring i månaden. däremot om du verkligen vill höja lönen så ska du plugga till förskolelärare. där kan du ju välja oxå ämenen som intresserar dig, typ idrott eller matte eller bild! så du komme rinte ha lätt att tjäna ihop till csn lånet om du ska plugga till barnskötare eftersom dom typ har samma lön som dom som jobbar på dagis som inte har utbildningen. men det är vad min mamma o pappa säger all afall :)

 
Anette

Anette

24 mars 2011 06:59

Håller med ovanstående. Tyvärr händer inget fantastiskt med lönen heller när du blir lärare, när du har betalat studielånet blir det kanske nån tusenlapp. Vill du ha lön ska du INTE jobba med barn. Men börja plugga! Absolut! Det är en superbra idé!

http://malinrosa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards