Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 13 november 2011

Ditt och datt söndagssnack

Av Annica - 13 november 2011 20:15

Jahopp, söndag igen då. Tänk att helgerna ska sworsha förbi som värsta JAS-planet, ja förutom när de kraschar då.


Dagen har bestått av lång soff-tv-frukost till att börja med. Sen tvättade Emil bilarna och bytte till vinterdubbar på min.

Under tiden gick jag och Lucas rakt ut i skogen med kompassen i näven (jag hade kompass, inte Lucas) och bara vandrade runt, kom hem två timmar senare. Då hade vi trampat i träsk, hoppat över okänt antal stockar, krupit under granar och skrämt bort älgar och vildsvin med hjälp av min förkylda trumpetnäsa. Effektivt, kan jag verkligen rekomendera, inga vilda djur i sikte! När vi planlöst irrade omkring hittade jag den här coola stenen. Värsta sprickan!


 


Väl ute på trygg mark igen, dvs hemma-åkrarna fick jag ett erormt behov av att fota min söta hund. Ni slipper se alla bilderna men några måste ni allt se.

 


 


Hans fina jaktväst som inhandlades förra året har gått och blivit för stor. Eller så har hunden krympt och omfördelat sin kropp lite grann. Det överflödiga skinnet i halsen får vi stå ut med. Nån plastikoperation ingår tydligen inte i försäkringen, märkligt...


Efter det så var det dags att fira lilla pappsen. Även om farsdag är ett kommersiellt jippo så vill jag ändå fira min pappa. Så det så!

 


  Sen var ju såklart mina trollungar med också.

 

Emma hjälper farmor att vispa grädde.



 

Jakob tyckte att blixten var en aning jobbig!

 
 
Ingen bild

Anette

13 november 2011 20:39

Vilken skön promenad, förutom trumpetnäsan. Härliga bilder. Du skriver så man blir sugen på att hänga med! Förutom trumpetnäsan...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards