Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 3 december 2011

Av Annica - 3 december 2011 15:00

Stine, världens bästa norska, bjöd med mig på premiären av en norsk film som heter "Ligg med mig." (Få meg på for faen -på norska) Jag fattar nästan allt Stine säger och fattar jag inte skrattar jag artigt och låtsas att jag fattar, fattar ni!


 

Stine och jag på en helt annan tillställning för sisådär 3år sedan.



Filmen jämförs med Fucking Åmål och visst finns det liknelser såsom utfrysning men annars så vet jag inte. Jag kanske inte skulle rekommendera att man ser den här filmen med sina föräldrar, särskilt inte om man är tonåring för det förekommer både pikker, pupper och endel masturbation. Klicka på orden om ni inte förstår.


Jag fick många magknip-skratt under filmen för den är stundtals sjukt rolig. Onanidrömmen på affären är nog favoritscenen.


 

Visst är huvudpersonen, Helene Bergsholm galet lik en av mina favoritbloggare Egoina. Att hon också är norska gör ju liknelsen ännu kusligare.






   




Av Annica - 3 december 2011 14:00

Ni ska se Lucas min när jag förkunnar att vi ska vända efter 100meters promenad. "Men matte, menar du allvar?" Vilket jag ser som ett härligt friskhetstecken!

I torsdagseftermiddag/kväll och fredagsmorse ville han knappt gå alls. Han var super super halt. Nu lättar hältan när han rört sig några minuter, är man inte van så ser man nog inte ens att han haltar längre. Det dumma med att han inte har lika ont är att han gör knas-grejjer, som att oväntat hoppa ett dike (ja han är kopplad). Efter blev han mer halt i några steg men det lättade snabbt. Att jag numer har en extremt uttråkad labradåre hemma är roligt, med det menar jag att det är roligt att ha en hund som vill mer.

Nåväl vilan gör honom gott men minskningen av maten gillar han mindre. 4dl istället för 6dl, men har man viktuppgång i generna så har man. Vila och åter vila står på Lucas schema ett tag framöver. Har köpt på mig ett storpacke tuggben så att han kan hålla sig någorlunda sysselsatt iaf.


 

Åhhhhh!!!! Det är så tråååkigt!

Av Annica - 3 december 2011 13:32

Jag kikade in på Therezblogg och hittade det här på hennes önskelista. Snälla tomten, jag vill ockå ha!


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards