Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 17 december 2011

Av Annica - 17 december 2011 22:39

Måste bara berätta...


Idag har jag gått lång och härligt promenad med hunden, städat hela huset inklusive skurning av golven. Tvättat tre maskiner tvätt och bytt lakan i sängen. Jag är på g...


Av Annica - 17 december 2011 17:37

En tanke som slog mig när jag var ute och spatserade i skogen idag var hur folk tänker. Ja inte i allmänhet även om det också vore intressant att veta i vissa fall men i det här med ouppfostrad vs. väluppfostrad hund. Nu tycker ju jag att min hund INTE är särskilt väluppfostrad. Ville bara klargöra det innan jag sätter igång.


Jag träffade några vänner i veckan, Lucas var med. Jag (och han såklart) fick beröm över hur lugn och väluppfostrad han var. Lite senare men i samma veva, med samma personer. Fick jag sen höra att jag var hård emot honom, "han får ju inte ens röra på sig". Och då tänkte jag i mitt stilla sinne (för jag orkade inte ta en debatt, det passade sig inte särskilt bra just då) att hur i helskotta tror du att min hund har blivit "väluppfostrad" och lugn? Det har ju knappast skett av sig själv, det finns inte många hundar som är väluppfostrade då de föds. Inga vad jag vet, sen finns det ju lättare och svårare hundar och jag kan be att få tala om att min älskade prins inte är någon lätt hund. Inget får man gratis, det är bara att jobba och slita för att få en hund som fungerar. Men det är ju liksom en av det roliga sakerna med hund, att forma den som man vill ha den och få den dit man vill genom ett bra och starkt ledarskap.


Så var det med det, bara nått som slog mig i dag som sagt. Nästa gång du säger att någon har en lätt och väluppfostrad hund, tänk då också på hur mycket jobb som ligger bakom det hela. Blod, svett och tårar.

Av Annica - 17 december 2011 14:31

HAHAHA jag det är väl det bästa sättet va? Skratta åt skitvädret. Jag och Lucas tog oss en långpromenad i det här härliga vädret. Det var kallt, blött och alldeles alldeles underbart! Det var så skönt att komma ut och det är ju så sabla skönt att komma in efteråt. Få sätta på sig torra varma kläder och sticka in fötterna i fårullstofflorna. Lucas ligger nu och sover sött in sin BIA-bädd och jag ska bege mig ut i slasket igen. Egentligen skulle jag vilja krypa in bredvid min älskade hund men men, plikten kallar.


   

Av Annica - 17 december 2011 12:14

*Mohaha*

 


Nu ska Lucas och jag bege oss ut i skogen, vädret hade kunnat vara bättre men det får gå. Jag har inte varit i skogen på flera veckor. Lucas har såklart varit det men med sin husse, då har jag varit på jobbet. Den här årstiden hade jag gärna jobbat kväll istället!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards