Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 7 maj 2012

Sömnlös at Ängsgården

Av Annica - 7 maj 2012 20:45

Månbråk eller vad det nu var, jag har knappt sovit i natt vilket resulterar i zoombie-Anka här hemma. Ögonen går i kors och det hettar i ansiktet. Kroppen känns som gelé och allt jag vill är att gå och lägga mig. MEN... (för att citera Herr SurMule i LD) Om jag går och lägger mig nu så kommer jag att: A vrida mig som en mask, för det är mot hela min natur att sova så här tidigt. B Väckas av en ARG hund när husse kommer hem vid tio. Och C inte kunna somna om igen förren tidigast klockan ett i natt och så har jag samma problem imorgon igen. Ni hör hur jobbigt jag har det....!


Nåväl. Tidigare idag så var jag och Lucas ute i skogen och drabbades av totalt motorhaveri...

 

Hade han inte pinnat på som att det inte vore någon morgondag när vi var på väg hem igen hade jag nog trott att han var sjuk. Men nej, jag tror bara att min Labradåre drabbades av "latmask". "Matte, på riktigt, jag vill hellre bara vara hemma och lira boll...." Och det gjorde vi också, när vi kom hem. Inget fel på den herren vill jag lova!


Så hade vi ormsafari också, det glömde jag. Eller jag såg inga ormar förutom de tusen och åter tusen pinnar jag trodde var eventuella ormar. Nej, Emil har sett huggorm varenda promenad känns det som, på olika platser dessutom. Så nu går jag med hjärtat i halsgropen och det är inte för att jag är rädd för ormar. Jag tycker att de är rätt fascinerande, det är för Lucas skull. Jag är livrädd att han ska bli biten. Min lilla plutt! Fast han skull nog inte kännas så liten om jag var tvungen att bära hem honom. 29kg sprattlande labbe i famnen. Usch! Hemska mardröm!

Herr Huggis! Rätt vacker faktiskt.  

 
 
Sara

Sara

7 maj 2012 20:53

Asså dum fråga (men du vet det är jag som inte kan nånting om djur) :P
Får han inte gå om han blir biten eller kommer han inte vilja gå då?

http://ensarasblogg.blogspot.com

Annica

7 maj 2012 20:57

Det var inte en dum fråga, det var en ganska intelligent fråga om du frågar mig!
Han får inte gå om han blir biten, då sprider sig giftet snabbare i hans kropp vilket man inte vill. De ska hållas i absolut stillhet efter ett ormbett och så ska man kontakta veterinär omgående för rådgivning. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards