Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 17 september 2008

Av Annica - 17 september 2008 19:15

nu ikväll har jag bakat muffins, tyvärr så blev dom lite torra då jag lät dem vara inne två minuter längre än vad dom skulle, tyckte att dom var så kladdiga först... men vadå, man måste ju prova sig fram.... :-)

Nu är äntligen duschen igång men det är då faan att nått ska gå fel hela tiden. När jag kom hem så låg det en lapp innanför dörren där det stod att hantverkarna tyvärr råkat ut för en lite olycka då dom fixade kranen... det var lite blött kan man säga. alla tidningar var helt dyngsura samt våra handdukar (som de använt för att torka upp efter sig), Men men, det är sånt som händer så jag tänkte inte mer på det... MEN när jag skulle tvätta handdukarna och skulle sätta på tvättmaskinen så slog jordfelsbrytaren av...... alltså måste de ha fått in vatten i elledningen till tvättmaskinen. *suck* fick inte ta i dem så jag hoppas att de ringer upp imorgon.
Imorgon är det coldplay!!!! yesha!!!!


TASTELINES LÄTTA MUFFINS...

Jag la i extra choklad plus vitchoklad.... choklad ä gott.... :-P

Ingredienser för 12 portioner
5 dl vetemjöl
3 st ägg
1,8 dl kakao
25 gram margarin
2 dl mjölk
2,5 dl socker
2 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
1 dl mörk choklad, hackad
2 dl florsocker
1 krm olja
1,5 msk vatten
30 gram mörk choklad

Tillagning

1. Sätt ugnen på 200 grader.

2. Smörj en muffinsplåt för 12 muffins med lite smör.

3. Blanda mjöl, 1.5 dl av kakaon, bakpulver och salt.

4. Hacka chokladen i små bitar.

5. Vispa ägg och socker vitt och pösigt.

6. Smält smöret och rör ner i äggsmeten, tillsätt sedan mjölken och mjölblandningen.

7. Tillsätt den hackade chokladen.

8. Fördela smeten i muffinsplåten eller i 12 st stora pappersformar.

9. Grädda mitt i ugnen ca 16 minuter.

Glasyren:
Smält den ohackade chokladen, tillsätt siktat florsocker och 2.5 msk av kakaon, vatten, olja.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards