Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under mars 2009

Av Annica - 16 mars 2009 21:30

idag fyller jag år!!! bästa dagen på hela året. jag har blivit firad i tre dagar i rad! är duktigt trött nu. får skriva mer imorgon eller nått... när jag återhämtat mig, 25år är jobbigt att fylla, särskilt när man gör det för tredje året i rad. ;P vojne vojne, åren börjar att bli många.

Av Annica - 14 mars 2009 21:15

FYY OCH USCH. Är så irriterad och stressad. Klockan är tolv och vi har tusen saker kvar att göra. Varför sitter du då och bloggar??? Ja för att jag inte kan göra något ännu. ”Du kan väl städa” sa Emil och åkte för att köpa lister. Städa? För att??? Det finns ingenstans att städa ännu? Det jag städar nu är lika skitigt om en timme eller två när du borrat och skruvat klart. Hela lägenheten är en enda röra och inget kan man ställa på plats för de finns ingen plats. Katterna är kvar hos mamma och pappa fast att jag lovat att hämta dem i går. Det går inte att ha dem här i den här röran. Det ska fortfarandes handlas endel saker tills ikväll men det kan jag inte göra förens katterna ska hämtas.
varför tapetsera just nu? Att jag aldrig lär mig att min sambo är en tidoptemist. Nu blir sakerna halvgjorda och slarvigt utförda, visst ska vi inte bo här särskilt länge till men ändå. Vi gör ju det här för att få ut mer för lägenheten, inte tvärtom. Jag bryter ihop, har ett hål i magen av stress…. Emil jobbar och sliter och jag kan inte annat än att tycka synd om honom fast att han faktiskt har satt sig i den här sitsen själv.

Av Annica - 13 mars 2009 21:15

jag vet inte........ det ser illa ut! emil slängde sig precis i bilen för at köpa en rulle tapeter till innan silvan stänger. hoppas bara dom har rätt tapet kvar... suck stön morr!

Av Annica - 12 mars 2009 21:15

nja... jag vet inte jag. det här var nog inte Emils smartaste ide tror jag..... jag tvivlar starkt på att han ska hinna med faktiskt. det är tapeter uppe på halva fondväggen och halva ena långsidan.... men men, konstigare saker har hänt. kanske ett mirakel inträffar i natt??? Tänk om allt är tapetserat och klart när vi går upp imorgon?

Fondtapeten är inte som jag tänkte mig, skönt att vi bara ska bo här några månader till..... sen är den någon annans huvudvärk! :D

det är fredag imorgon, det ska bli skönt... tänk att det alltid är lika skönt med fredagar, den andra fredagen den trettonde på två månader. kusligt för alla skrockfulla.

Av Annica - 11 mars 2009 21:15

Igår satte vi täcktapet där vi kunde, har spacklat också och det måste ju torka innan man kan sätta upp nått där. Att man kan sätta täcktapeten bakochfram vet vi nu.... men men, det kan väl hända den bäste antar jag. Det verkar inte som att det kommer att synas igenom iaf, det är ju bra.

Av Annica - 10 mars 2009 21:15

håhåjaja!!! nu är renoveringen i full gång. vi började i går kväll med att riva ner väven på två av väggarna. innan vi satte igång så sa jag att vi kanske ska ta bort mattan och så för det dammar ju ganska mycket... nej nej fick jag tillbaka, så mycket dammar det inte. okej okej, tänkte jag, (med färska minnen av sovrums-renoveringen i bakhuvudet). Du får väl märka det själv sen då. Nu är vardagsrummet i stort tömt och det som står kvar är numera täckt med lakan... behöver inte säga så mycket mer än det va?




Jag har blivit lovad att det ska vara i stort klart tills på lördag då vi ju ska ha födelsedagsfest för mig hemma.... vi får väl se säger jag.... jag tar det med en nypa salt. vi kommer att få jobba dygnet runt vilket inte är det lättaste när man jobbar helttid och desutom bor i lägenhet och är begränsad till hur länge man kan jobba på kvällarna. men men, det blir dom det blir. :) Huset kan vi fixa i dygnet runt sen! Underbart för en nattuggla som mig.


Katterna bor ute hos mamma och pappa, jag vill inte ha dem i renoveringsröran. Lucifer blir ju så lätt stressad och sist han blev det så kostade det massor av tusenlappar hos veterinären. Han fick urinsten som vi tror utlöstes av stress från förra renoveringen. Nu lever han loppan som utekatt istället.
Känns härligt att jag badade Puma i söndags och nu är hon ute i lervällingen i Årsta Havsbad. Man kan inte få allt här i livet.


Antalet bloggar kan nog bli lite lätt reducerat just nu då jag inte kommer att ha tid att sitta och häcka framför datorn förutom på rasterna på jobbet. ska försöka hålla er uppdaterade om renoveringen iaf så ni vet om ni ska ta med tapetborste i stället för present på lördag.


  

Av Annica - 8 mars 2009 21:15

har nu läst ut Mia Törnbloms bok, kan verkligen rekommendera den, sträckläsning.

Nu har vi köpt tapeter till vardagsrummet och slitgörat med väggarna kan ta sin början. Kan inte säga att jag ser fram emot det och när vi gick in på Silvan idag så kändes det som att jag var där igår... är lite less på renovering.
Vill bara flytta härifrån nu, få det avklarat. Jag vet att jag kommer att grina ögonen ur mig när jag måste lämna lägenheten för sista gången. Jag har otroligt svårt med förändringar, alla förändringar faktiskt. Småsaker som när mina föräldrar bytte ut expressen mot aftonbladet när jag var yngre var jättejobbigt för mig. Förstå då hur det blir när jag ska lämna min lägenhet där jag bott i fem år och har renoverat hela och satt min prägel på den till någon annan. Det känns jättejobbigt! :( Hoppas dom tar hand om den, vårdar den väl....

Av Annica - 7 mars 2009 21:15

Jag tycker att det är kul att jag har en läsarkrets på bloggen, mindre kul är det att ni aldrig kommenterar. :( tar liksom lite skrivarglädjen ur en på nått sätt....

Nåväl....

Idag har det shoppats lite grann... var inte tänk så men ibland blir det som det blir.

Emil skulle köpa ett par jeans, vi åkte till Farsta och hamnade såklart på Cubus. Redan där skulle det ha blinkat röda varningslampor och sirenerna skulle tjutit högt!

Medans Emil tittade på jeans så gick jag till bijouterierna. Där skulle ett nät fallit över mig och dragit upp mig i taket. Men nej, jag tittade och hittade (givetvis) världens sötaste armband och örhängen á 129kr st..... gick fram med dem till Emil och sa "de här vill jag ha som försoningsgåva" ;P Redan där skulle det ha varit STOPP!!! Men då (medan Emil går och provar sina jeans) går jag till underkläderna och hittar mina svarta underbart sköna hipsters som jag trott att de slutat med för länge sen, hittar tom två par i rätt storlek.... och såklart är det ta två för 99... hur kan man motstå?
Så Emil går ut från Cubus 337kr fattigare och utan jeans. (För Cubus jeans är skitfula och det visste vi redan innan men man måste kolla på billigare alternativ när man ska bygga hus och när man har flickvän tydligen...)

Det första han säger när vi går ut genom dörrarna är... "vad dyra smyckena var" "ja" säger jag "det kanske lär dig att titta på prislappen innan du säger ja nästa gång" *mohaha* (Jag har aldrig sagt att jag är snäll, snarare tvärtom, har tom varningstext)

Sen blev det lite Kitty strumpor på HM (var faktiskt i stort behov) och en present till lille Dexter, kan inte skriva vad för han har inte fått den ännu, men sött som socker är det kan jag lova!
Mia Törnbloms bok, Så dumt! (bokrea) Och slutligen lappar att stryka på mina trasiga arbetsbyxor, med Kitty och gänget såklart!

Fick Emil några jeans då? Givetvis, vi gick till Jack & Jones och hittade ett par skitsnygga!!! Varför ska man envisas med att gå till andra affärer???

Slutligen undrar jag om Svenska folket kollade på Melodifestivalen med AVSTÄNGT LJUD samt ÖGONBINDEL???? Caroline af Ugglas??? SNÄLLA???? Mitt favoritcitat från ett barn på jobbet är väldigt passande här... "TÄNKTE NI INTE PÅ????" *suck*


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards