Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under december 2010

Av Annica - 8 december 2010 20:01

Nu är julklappssinköpen helt klara bara att slå in dem. Pust! Emmas och pappas blev klara idag. Hoppas att alla blir nöjda och glada nu då...


Kastration av Lucas är inbokat också. 23december klipps bollarna på herrn. Trevlig och framförallt HUTLÖST DYR julklapp... Ett var lögn, gissa vilket.

Varför den 23:e? Jo det ska jag berätta för sen är jag ledig en dryg vecka vilket blir perfekt då han inte kommer att kunna vara hos dagmamma utan måste vara hemma och läka efter.

Varför kastration? För det första så umgås han med tikar varje dag och ja de kommer ju i löp då och då vilket skulle resultera i 2x2veckors hemmavistelse för honom då han inte kan sitta med dem utan att det blir valpar. Och för det andra så är han så extremt, fruktansvärt galen i tikdoft och det hoppas jag lugna ner lite genom att kastrera honom och det tredje då? Jo varför gå där med alla sinnen på helspänn varje gång en tik löper och ändå inte få sätta på?! Nej kasteras ska de om man inte ska ta valpar. Katter kasteras, hästar också så varför inte hundar? Fast jag tror det börjar bli vanligare, tre hanhundar i min närmsta vänskapskrets är kasterade, nu blir det en fjärde!

Av Annica - 7 december 2010 21:58

Nu har jag bara två julklappar kvar att köpa... Avundsjuka?

Av Annica - 7 december 2010 13:30

Sitter på jobbet och rastar. Trevligt värre. Emil är hemma från jobbet idag han har så JÄVLA ont i sin nacke/skuldra. Igår när jag skulle massera honom så upptäckte jag en KNÖL rakt över nyckelbenet. Först så trodde jag att det var själva nyckelbenet men när jag jämförde båda sidorna så var det verkligen stor skillnad. Emil ringde S som är naprapat/kiropraktor. (tänk att jag jämt ska glömma!!! ) hon trodde det var nått med muskulaturen bla bla... mer kommer jag inte ihåg men han ska till henne idag och förhoppningsvis så reder hon upp honom. Emil klagar verkligen aldrig men nu har han så ont att inte ens han kan hålla masken! Stackars stackars!

Av Annica - 6 december 2010 20:18

Det här hade man inte trott för 4månader sen då katterna ofrivilligt flyttat upp på övervåningen pga. ett lurvigt svart monster...

Lucas och Puma sover sida vid sida.

 

Av Annica - 6 december 2010 20:02

Lucas och jag har tränat på ingångar idag för till nästa träningstillfälle ska vi kunna march och då gäller det att även kunna ingångar vilket vi inte kan. Men det tar sig! Tänk vad bacon, tålamod (jag har lite iaf.) och en intelligent hund kan göra... Duktiga gubben!

Av Annica - 6 december 2010 19:07

Strax efter att jag kom hem så uppenbarade sig en ängel på fyrhjuling på vår uppfart. Fram på fyrhjulingen satt en plog... Ni förstår nog vart jag vill komma! Vi fick hela uppfarten och parkeringen plogade av vår underbara vän J. Emil har ju nackspärr och hans axel är paj så skottning är uteslutet för hans del. Ska jag skotta själv så vet jag inte hur lång tid det skulle ta, halva natten antagligen. Det tog oss ju 4timmar att skotta tillsammans sist det toksnöade!


TACK DU SNÄLLA ÄNGEL J!!!

Av Annica - 5 december 2010 18:35

Vi kan ju konstatera att Novembersviten med minst ett blogginlägg per dag inte kommer att upprepas nu i December.


Sen sist har jag varit på julbord på långholmen med jobbet. Där visade ett gäng killar sin bästa sida genom att vara dräggiga och aspackade redan när de kom.


Igår ringde telefonen på morgonkvisten, i andra änden var M hon berättade att hon skulle hämta sin kompis S och sen komma förbi och plocka upp mig... Förvirrat frågade jag; Men vad ska du hit och göra??? Det visade sig att vi skulle till Tyrsö och julpyssla... vilket jag helt förträngt. Där satt jag i morgonrock, nyss uppstigen från sängen och hade nyss bestämt med en annan kompis att vi skulle ut och handla på granngården. Förvirringen var TOTAL!  Det löste sig dock och jag tror inte att någon blev sårad i processen... Jobbigt att vara så populär. Alla drar i en.

Av Annica - 5 december 2010 09:50

Morgonmys hos familjen Nordström/Malm. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards