Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under december 2010

Av Annica - 25 december 2010 18:19

Så här trött blir man på julafton om man är nykastrerad och heter Lucas. Det kan ta upp till 3dagar för en hund att komma igång ordentligt efter att den varit i narkos. Det gör bla annat att de kan bli lite frusna vilket Lucas uppenbarligen blev. Han var orolig och ville inte vara med oss där vi satt vilket är ovanligt. Så vi förflyttade oss in till brasan där det var varmare och där sötgubben uppenbarligen hellre var. Han frös stackarn! Väl där fick han lägga sig på sin pläd och fick en fleecefilt över sig. Då somnade han gott och sov lääänge! Mysgubben min!

Av Annica - 23 december 2010 22:44

Jag har fått ett inlägg på min facebook som gör mig ledsen, upprörd och ja... faktiskt lite arg! Att någon kan tro att jag inte tycker synd om min nykastrerade hund är för mig främmande. De som känner mig vet att jag ALLTID sätter mina djur i första rummet och ser till att de alltid har det bra! Om jag och sambon så ska käka nudlar och gå klädda i trasor så får våra djur det bästa, det de behöver (och lite till).


Jag vill även förtydliga att jag är en ironisk person och skriver gärna så som jag gjort i ett svar på ett av mina inlägg. "Att det var syyyyyynd om Lucas." Vilket jag faktiskt tycker att det är också.


Tyvärr är det Lucas förre ägare som tror att jag inte ger honom den empati och omsorg han behöver nu som nyopererad. Jag kan bara beklaga att du tror så och det måste kännas hemskt för dig att du lämnat bort din hund till någon du tror inte ser hans bästa. Du får gärna ta kontakt med mina vänner runt om mig och höra. Veterinären tycker att han är så fint omskött, han är så fin i hullet och då när han kom till oss och var superdålig i bägge öronen så ja... då fixade vi det. Det var inte lätt vill jag lova, svamp i bägge öronen OCH öroninflammation. Men jag tog hand om det och fixade honom. Det tog många veckor, mycket tid och många tidiga morgnar då medlet skulle verka 1timme innan han fick örondroppar. Jag var uppe halvfem-fem för att göra hans öron. Vad allt kostade vill jag inte ens tänka på och Agria ersatte ingenting då vi bytt försäkring på honom mitt i allt. Jag hoppas innerlig J, att du nu ser att jag ser till min, din förra, hunds bästa. ALLTID!!! Lucas har det bra!


  

Ni som vet att jag månar om mina djur i allra högsta grad, lämna gärna en kommentar som J kan läsa. TACK!

Av Annica - 23 december 2010 12:29

Ligger framför brasan och tycker synd om mig själv! Gör det ni med!!! Tyck synd om mig! Snälla!!! 

Av Annica - 22 december 2010 19:33

Alltså jag mår BAJS!!! Har så jävla ont i magen! Det krampar liksom. Plus att jag har sprayat toan med två olika sorters vätskor. (ursäkta infon)... Hoppas det är något övergående skit! Som typ att jag ätit laktos och att det är de det beror på! Det här är precis vad jag inte vill ha till julen! Julen är ju min bästa!!! 


uppdatering... och så var jag på´t igen! Spy snabbmakaroner är inget jag rekommenderar... Det blir lliksom bara en stor seg klump... (återigen, ursäkta infon)...

Av Annica - 21 december 2010 22:39

Kom precis hem efter att ha varit ute på grannens ägor och huggit en gran. Vi kan väl säga att vi var där och tjuvhögg så blir det lite mer spänning. Sen att grannen var med behöver vi inte låtsas om. Jag tror att vi blev lite storleksblinda där ute i skogen för när vi kom hem insåg vi hur jäkla stor den var!!! Bauta liksom! 


Djupt i snön var det kan jag lova! Till midjan där det var som djupast. Nu är ju inte jag så lång men ändock! Tänk vad djupt det var för Lucen! Han lär sussa sött inatt!! 

Förresten sen han gick ner sina tio kilo så har han slutat snarka! Skönt som tusan! Fast det är en helt annan historia, nu ska jag också försöka att sussa. Har jag tur blir det sött... Får ta det där med Mozartkulorna imorgon! God natt! 

Av Annica - 20 december 2010 19:52

Har precis skottat 120kvm snö så nu blir det soffan resten av kvällen. Skulle gjort julgodis men jag vet inte om jag orkar faktiskt! Tar det imorgon istället om det inte snöar mer i natt och imorgon vill säga! Borde ha en skyffel med mitt namn på. Nu blir det middag.

Av Annica - 19 december 2010 18:33

...och det är inte det vanligaste här i obyggden vill jag lova! Det var en liten tomtenisse som ville ha 278kr av oss. Vi beställde böcker från nån jultidning i typ Oktober/November och de kom idag. Tur att Emil får dricks, hur vanligt är det att man har kontanter hemma menar jag?! Och vi kom ju knappast ihåg att vi beställd grejjerna, höll på att skriva skiten men det är det ju inte. Skit alltså. Skiten ligger i bajspåsar på trappan.

Nåväl Rocky hade vi tydligen beställt och hundcoahcen. Men har fått höra nu att han inte är så jäkla bra. Vi får väl se. Ska läsa boken och bilda mig en egen uppfattning tänkte jag. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards