Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under februari 2011

Av Annica - 13 februari 2011 21:36

Jag vet att du sover
Känner värmen från din hud
Bara lukten gör mig svag
Men jag vågar inte väcka dig nu

Jag skulle ge dig
Allting du pekar på
Men bara när du inte hör
Vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och genomskinlig grå blir jag
Utan dina andetag

Min klocka har stannat
Under dina ögonlock
Fladdrar drömmarna förbi
Inuti är du fjäderlätt och vit

Och utan ett ljud
Mitt hjärta i din hand
Har jag tappat bort mitt språk
Det fastnar i ditt hår

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och färglös som en tår blir jag
Utan dina andetag

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
Om du inte ser på
Och genomskinlig grå
Vad vore jag
Utan dina andetag

Vad vore jag
Utan dina andetag


KENT-B-sidor, utgiven 2000, spår 12.

Av Annica - 13 februari 2011 16:45

Det är jobbigt att gå på 30-årsfest! Nyss satt jag själv och sov i en fåtölj. Nu bär det hem till Ösmo igen. 

Av Annica - 11 februari 2011 20:52

Pitstopp på gyllene måsen. Middag eller nått?!


Uppdatering: 3 av 3 cheeseburgare var vidbrända och gick inte att äta... Tack för middagen McDonalds... NOT!!! Tur jag tog en milkshake så att jag blev någorlunda mätt iaf... Och ja, jag tror att de gav oss dem med flit då vi åkte i driven och inte skulle klaga eftersom att vi när vi upptäckte detta satt på E4:an mot Västervik... Allt det tror jag att de visste... Och nej jag skulle inte äta tre burgare själv så hungrig var jag inte.

Av Annica - 11 februari 2011 18:05

Det är lite bitit ute ska jag säga! Och ja, jag vet att jag ser fruktansvärt trött ut! 

Av Annica - 11 februari 2011 13:08

För första gången så får Doris stå hemma pga snö! Hon tog sig inte fram helt enkelt, snövallen som bildades framför henne blev hennes fall. Jag fick snällt ta Harry och Emil fick skjuts av grannen till tåget. Han ville inte åka med mig för att det skulle ta sån lång tid då jag ska lämna Lucas på vägen. Tji fick han!!! Istället för att vara på jobbet till strax efter åtta så tror jag att han var där vid halvtio... Så kan det gå -genvägar-senvägar... Så fick jag in ett ordspråk också... haha


Nåja! Det är FREDAG!!! HEPP!!!

Av Annica - 10 februari 2011 21:18

Skit, skit, skit! Varför ska det komma mer snö för? Och kom inte med förklaringen att "det är bara februari!" För jag går inte på det! FATTAR NI?! Jag skiter fullständigt i att det bara är februari och att sportlovet inte varit ännu, för vet ni... Det har hänt flera år att februari varit mer eller mindre snölös OCH JAG HAR INGET JÄKLA SPORTLOV!!! Så nog med snö! Särskilt tung jäkla blötsnö som ska komma decemetervis åt gången. Och så ska det blåsa helt överjävligt också så att snön lägger sig i meterhöga... nåväl, halvmeterhöga drivor! Nu är det NOG!


 

Av Annica - 9 februari 2011 20:56

Jaha ni, onsdagen är snart till ända, nu är det torsdag och fredag kvar. SEN HELG!!!


Vad har dagen bjudit på då? Jobb, jobb och lite jobb. Sen blev det hundpromenad, hund- och hästpromenad, hundträning (Lucas var super), VARM dusch (SKITKALLT ute). Mackor till middag och lite matadormix. Nu blir det Efterlyst och väntan på att min fina sambo ska komma hem från Gustav.


Vad har mer hänt? Jo just det, jag fick hålla upp huvudet på en icke-levande häst så att kanylen kunde tas. Helt normal dag. 


Tjing!




Av Annica - 8 februari 2011 21:24

Till helgen blir det Västervik och 30årsfest, egentligen har vi inte råd med en till resa ner just nu men men... Får försöka att inte tänka så... Tur att jag tycker om blodpudding och vitkål. B-b-b-b-billigt! Och så får jag sluta med laktos för några lakostabletter har jag inte råd med. Tur att djuren har mat iaf, behöver inte tänka på det, inte just nu. Bara när räkningarna från foderleverantören ska betalas. Nåväl, jag ska inte klaga, det finns de som har det MYCKET värre än vi. Jag vet det så ni behöver inte påminna mig jag vill bara beklaga mig lite. Varje människas rätt, särskillt när det faktiskt är min blogg!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards