Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under augusti 2010

Av Annica - 10 augusti 2010 13:00

Har ju glömt att visa er hur det blev i hallen efter IKEA-besöket...  



Byrån är en Hemnes. Vi har letat som galningar efter nått liknade på blocket men det fanns inget som var inom räckhåll. Sitter inte och åker hur långt som helst för en byrå. Men så hittade jag den här på IKEA, inte den billigaste och tung som satan var den när vi skulle släpa in den i bilen men ack så perfekt för vår hall. Den skulle kunnat vara platsbyggd. Är så nöjd. Nu fattas bara en tamburmajor (klädhängare som står själv) men det verkar inte vara säsong för dem... IKEAs är desvärre skitfula.


På byrån står min älskade mormors pigtittare som jag ärvt. (Som tydligen var min mammas egentligen men då är den inte arvegods för min mamma är i allra högsta grad levande).

Älskar den men den har krävt sitt jobb. Den var nämligen full med trämask så jag har fått tvätta den med rödsprit 3-4gånger och även suttit med en pinpett och prickat alla tusentals hål som finns i den. Men nu tror jag att jag tagit kol på dem.

Sen står det en skål (den är i alla fall arvegods från mormor) med stenar som är lånade från min älskade ö, Gotland! Kan jag inte komma till Gotland får Gotland komma till mig!

Av Annica - 10 augusti 2010 12:00

Eftersom att snälla Malin hjälpte mig med mina syrenbuskar igår så har jag ju självklart lovat henne att hjälpa till idag då hon ska plantera de buskar hon behöll själv. Så idag blir det mera grävning men först måste jag ta mig till coop eller icaMAXI och köpa två spadar. En till henne och en till mig, jag hade nämligen av inte mindre än just två spadar igår när vi grävde! JApp, jag vet, stark som Goliath!!! En förbannelse ibland som ni märker...

Av Annica - 10 augusti 2010 10:52

Så här ser jag ut idag. Fick inte riktigt med hur svullet det är. Men tittar ni på det högra ögat så ser ni att det är plufsigt under. Ser kanterna runt ögat hela tiden. Man börjar ju undra vad jag gjort som ska straffas med både det ena och det andra!

 

Av Annica - 9 augusti 2010 22:45

Det ringde igår, (ja ibland händer det även i min telefon) Malin var i andra ändan och frågade om inte jag ville ha lite syrenbuskar! Med tanke på att vi redan innan hade en liten ynklig buske, för liten att kalla häck, så sa jag ja på stående fot. Vi har ju sisådär 3000kvm att täcka med buskar, träd och blommor av olika slag.


Sagt och gjort, jag packade bilen med spade, grep, hinkar och sopsäckar. Hade jag blivit stoppad av polisen vet jag inte riktigt vad de hade trott. Det ligger nämligen en morakniv i bakluckan på bilen också plus att jag hade ett gammalt lakan i baksätet....


Nåväl, väl framme sätter vi igång medans Kobbe njöt lite extra av sin semester när han såg mig och Malin gräva, pusta och stöna. (Men han erbjöd sig faktiskt att såga lite, så han kände sig nog lite utanför ett tag. Vi fick mota bort honom då sågning inte var önskvärt, ta sekatören sa Malin, "manligt," muttrade Kobbe men gjorde ändå som hon sa...)

Efter det använde jag upp deras plåsterföråd genom att drämma näven i en av grenarna på syrenen. Japp, CSI har mitt DNA nu... Attans...


När vi väl fått upp alla träden/buskarna så inser jag efter en snabb överblick att jag aldrig kommer att få plats med allla dessa buskar i min  lilla Doris, stora bilen är ju fortfarande trasig. Så Kobbe fick, snäll som han är, agera syrentaxi.


Nu kan man tro att det jobbigaste är över men icke!

Vår tomt består nämligen av lerjord men tack vare att det har regnat tre veckor i sträck så var det ganska lätt att gräva, dock en aning tyngre att häva upp jorden i skottkärran och forsla iväg den. Nu förstår jag tennisspelarna som stönar som att de håller på att dö när de smäller iväg en boll, jag var där jag med idag. Men utan boll...


Fyra timmar senare och ett samtal till Karin med muta om middag och efterrätt om hon köpte 500liter jord till oss samt körde ut den så var vi äntligen klara.

Vi började att gräva klockan ett och satte den sista plantan i jorden vid halvnio, det kallar jag ett dagsverke! Men nu har vi en syrenhäck längs tomtgränsen istället för en liten buske!



Malin



  

Snacka om nära naturen, fast i bilen....



Här var det nyss fullt av syrenbuskar, glömde ta före bild... *mutter*



Samma här...


Färdigt!!! Fan vad stolta vi är. Tjejer kan!!!

Av Annica - 8 augusti 2010 12:52

    Foton är suddiga, jag vet. Men kom ihåg att hon var borta i nästan två veckor då är inställningarna på kameran inte det första jag tänker på.

Hon tyckte det var fantastiskt skönt att vara hemma. Hon låg så här i husses famn och blundade superlänge, säkert tio minuter!!! (hon brukar ligga i husses famn i 10sekunder med vilt uppspärrade ögon...)



Jag fick till och med ta tovor och fästingar på henne i den här positionen...

Av Annica - 7 augusti 2010 18:15

Helt plötsligt blev jag sugen på sushi. Från att ha legat med magsmärtor med tillhörande kräkningar till att vara sugen på sushi, vad hände?


Dagen efter det att jag tog mig upp från sängen har tillbringats framför tv:n i sällskap med Satc! Btw... NonStops är underskattat...


 

Av Annica - 7 augusti 2010 13:33

Medans Emil, Chrille och Stine kollat på film har jag legat i sängen och stirrat in i väggen med magkramperna från helvetet! Nu tror jag att det börjar lägga sig men jag vågar knappt röra mig så jag vet inte. Jävla mage, bli bra!!! Vad är det för fel?? *suck*

 
Av Annica - 6 augusti 2010 11:11

Smulan (mamma och pappas katt) sover stenhårt (och är nog lite döv...) jag har ropat på henne ett antal gånger men hon rör sig inte ens. Fick peta på henne för att få någon reaktion, då vaknade hon med värdens ryck! Gammelfia! 16år!!! 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards