Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under mars 2011

Av Annica - 16 mars 2011 21:30

Idag 14.40 somnade Ärtans Miss Fleetwood och Doris in. 7- och 6år gamla. Vila i Frid mina fina gosgrisar. Jag önskar att denna dag snart är över, det har varit en jobbigt och smärtsam dag från början till slut och mina tårar bara rinner. Jag vet att jag gjorde det enda rätta men det gör ont att göra rätt. Ärtan var i dåligt skick och i hennes ålder är det inte schysst att börja gräva i henne och hon såg ut att ha gett upp. Doris hade säkert kunna leva något år till men hon hade äggstockstumörer och var redan omplacerad minst tre gånger i sitt sexåriga liv. Jag ville inte utsätta henne för ännu en omplacering och det går inte att veta när och om hon får ont. Nu väntar det på mig vid Regnbågsbron tillsammans med Issie, Aure, Sotis, Doom, Goblin och Magina.


Ärtan       


Doris 


Vila I Frid

Djur · Sorg
Av Annica - 15 mars 2011 22:37

   

Puma och Sessan.

Systrar och väldigt lika varandra. Bara pälslängden som skiljer dem åt! Ska försöka hitta en annan bild på Puma, har nog en där hon ligger som Sessan.

Sessan ägs av Familjen N i Norrköping.

Av Annica - 15 mars 2011 21:13

Just det! Har ju glömt att berätta att jag och Lucas blev överfallna eller... nja, påhoppade snarare, av en hund i söndags. Jag och Lucas var ute och gick i godan ro när en BorderTerrier helt plötsligt kom emot oss, stannade och kröp ihop och började att smyga på Lucas. Jag gjorde mig så stor som möjligt och sa NEJ med min alldra mörkaste röst. Dock var han helt inställd på Lucas och sket fullständigt i mig. Så han hoppade på Lucas med buller och bång!!! In i fighten hoppade jag, arg som ett bi på den lilla BorderTerrierns ägare!!! Jag fångade upp den lilla slagskämpen, tog honom i nackskinnet med vänsterhanden och höll Lucas i kopplet med högerhanden och började helt enkelt att gå mot därifrån han kom... Möttes av en ägare, släppte ner hunden utan ett ord, min blick kunde nog döda, hon skällde på sin lilla skit och varnade honom att nästa gång blir det koppel på... Det hotet förstod han ju säkert... eller?! Inte en ursäkt fick varken jag eller Lucas. Nåväl, Lucas blev nog säkert ganska nöjd med att han matte räddade honom från slagsmål och jag ser på det hela som att min hund fick mer förtroeende för mig i min ledarroll... Man ska se positivt på tillvaron!


 

Skenet bedrar... helt plötsligt kommer den att attackera!

Av Annica - 15 mars 2011 20:09

Vet ni vad?! Jag har vunnit! Ja eller mitt jobb har vunnit men det var jag som anmälde oss och tävlade. Vi var på förskolemässan förra onsdagen och jag provade en fantastiskt skön massagestol. Det kände liksom som att det var någon som masserade på riktigt!

Nåväl, jag anmälde mig till tävlingen där man skulle svara på ett antal frågor och sen motivera varför man skulle få ha stolen på just sin förskola. Uppenbarligen var min motivering bra och vi vann!!! JIPPIE! Nu väntar vi spänt på att den ska komma! Lovely!

Av Annica - 15 mars 2011 07:00

Morgonfrisyrer är fantastiskt! Ser ni fågeln jag skapat under natten!? En sån där klassisk m-fågel man ritade som liten. Grymt! Nu blir det morgonpromenad med Lucas i solen! God morgon på er kära läsare! 

Av Annica - 14 mars 2011 20:34

På onsdag har marsvinen tid hos veterinären. Först ska det göras en hälsostatus på dem och det troliga är att de kommer att få somna in. Ärtan är inte helt kry. Hon har fått en tumör på bringan som stör henne i hennes hygien och liknande. Sen har hon blivit alldeles fjällig bak på rumpan och baktassarna är röda av diarrén fast att jag tvättat henne. Dessutom så rinner det ur ögat på den sidan som hon har tumören, jag antar att det trycker på. Så som det verkar så kommer hon att få avsluta sitt jordeliv på onsdag och fara vidare till Regnbågsbron. Blir det så så kommer Doris att få följa henne. Hon har tumörer i sina äggstockar, det har hon haft länge och har hitills inte lidit av det men att omplacera henne nu, 6år gammal och dessutom då med tumörer är inte schysst. Hade det varit ett ungt och friskt marsvin så hade det varit annourlunda. Och själv vill jag inte ha henne. Det är djurplågeri, att bli lämnad ensam sina sista månader i livet när man haft kompis hela sitt liv och dessutom är ett flockdjur.


Det känns så jobbigt men samtidigt är det en lättnad nu när jag verkligen ser på Ärtan att hon är sämre. Dock hade jag velat åka in i dag och liksom sluta det nu... Nu blir det imorgon och halva onsdagen som jag måste ha det i tankarna... Och som hon måste fortsätta sitt liv istället för att få somna in. Fina Ärtan och fina Doris!

Av Annica - 13 mars 2011 18:10

HAHA, där satte säkert några av er kaffet i halsen... nej det är inte en bröllopsklänning, det är en klänning till ett bröllop som vi ska på i sommar. Nu håller vi bara tummarna för att den passar och att den inte ser ut som ett spektakel på... Den har en svår uppgift framför sig vill jag säga...

Den är från HM och deras kollektion Inclusive där storlekarna går från 32-54. ÄNTLIGEN HM!!!!

499kr.

Av Annica - 13 mars 2011 17:57

Tack fina vänner för att ni kom och firade mig! Jag blir så glad över att få träffa er, här kommer alla fina presenter som jag fick igår. TACK! Glömde tyvärr att fota dem innan öppning, endel av dem var superfina, glitter och glamour och nyckelpigor, det säger väl allt?!

Armband, Lotta Design




  Lakan från Hemtex(?)


Bok om viltspår


   


 

Orkidée


Tattoo-kaffemuggar med termoseffekt


 

Satin Hands från Mary Kay

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards