Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under april 2011

Av Annica - 25 april 2011 18:11

Kom precis in från en tur i skogen, tjatigt att läsa om men så är det. Det var helt fantastikst fint med massor av vitsippor överallt, ett hav av vitsippor. Lucas skulle absolut in i havet och jag var ju som sann bloggerska, tvungen att fota sötnöten!

 

Nåväl, det var mer vitsippor än så. Jag snöade in lite på att fota en viss svart herre.


    Nämde jag att han är en labrador förresten?! Annars så kan ni se det på bildbevisen ovan...

-Rulla lite grann, rulla lite grann, rulla lite bak och lite fram!-


Så, nu ska jag inte trotsa min kiropraktor längre, ajabaja att sitta!!! Ut och vattna lite blommor, med lätt vattenkanna, får alltså springa många gånger...

PS Det sa KNAAK KRASCH BANG i min rygg

 

Av Annica - 25 april 2011 13:12

 

Förlag på vad hur gräna jättar är?


Nåväl, nu ska jag till herr kiropraktor och bli knäckt både kroppsligt och ekonomiskt.

Tjing!

 

Bloppis-annons
Av Annica - 24 april 2011 14:38

Nästan komplett marsvinspaket, allt utom matskålar och marsvin medföljer.

-Marsvinsbur på hjul. Innermått (i cm) 137bred, 66djup, 45hög, =0,904kvm
(Enligt djurskyddsmyndigheten får du ha 6 marsvin i buren, jag rekommenderar
2-4stycken.)

-Två vattenflaskor
-Två marsvinssäkrade trähus
-Två mysrullar
-En "säng"
-Två böcker om marsvinsskötsel
-"Agility"-tunnel. Lämplig när marsvinen har sin dagliga golvtid.
-Hemmasnickrad utebur, (mått i cm) 170bred, 90djup, 43hög på högsta punkten.
Utehuset kan ni få med om så önskas men det är i ganska dåligt skick.

Om Ni vill så kan ni även få med en halv bal dammfritt kutterspån.

Priset är prutat och klart och självklart är allt tvättat och färdigt att
användas på en gång.

Obs! krävs stor bil alternativt släpkärra för

transporten. Gallret går att fälla ihop på inneburen.

Pris: 1000 kronor




 


 


 


 


   

Djur & tillbehör, Säljes - Nynäshamn (Stockholms län)
Pris:    1 000:-
Telefon:    0708295177
 
Av Annica - 23 april 2011 10:45

Spolmask i ägg som är ekologiska eller är  från frigående höns.

Burhönsens ägg får ett uppsving? Nej inte om jag får bestämma! Jag äter hellre ett ägg från en glad höna med mask än från en ledsen höna utan mask. Spolmasken är bara äcklig, inte farlig. Dessutom så har många av oss husdjur hemma, vad tror ni de har i magen då? Och nej, ni är inte helt maskfria även om ni har tex. innekatt. Luci kräktes upp en härlig spolmask när han var inne så de finns ändå. Låt inte spolmask"hotet" göra att ni köper burägg istället! Och köper ni burhönsägg redan innan ni fick veta det här! SLUTA! Vet ni hur de har det? FYY! Ekologiska ägg is the shit!



 


   
 

Av Annica - 23 april 2011 10:18

Kolla vad jag fick av Emil i morse när han kom hem från morgonpromenaden med Lucas. Har jag det bra eller har jag det bra?

 

 

Av Annica - 22 april 2011 19:33

 

Årets påskägg från jobbet.



 



Godiset uppdelat i olika kategorier givetvis. Surt, salt, sött, ägg, choklad, gelé, mint och gelébönor.



Den här söta kaninen fick jag av min chef i ett påskägg nått år, älskar den!



  Det lilla påskriset.

 

Av Annica - 22 april 2011 16:47

Har glömt hur det är att ha en hund som badar i ALLT! Skyller på den långa vintern. Lucas tog sig ett gyttjedopp nyss. Luktade yummie vill jag lova. Tur att vattenslagen finns nära till hands. Nu är han nästan ren, luktar inte dynga i alla fall! 


Bilder från i sommras...

     

Av Annica - 22 april 2011 14:00

Jahopp... Så var det med det. Var till kiropraktorn igår efter att min kollega sagt till mig på skarpen att jag skulle dit.


Vågar inte göra annat än att fälja hennes order, hon är ju ändå förskollärare och jag är blott en outbildad barnskötare...


L5 Hade flyttat på sig därav smärtan i ryggen som varken alvedon+ipren eller citodon bet på. Nerver har en tendes att strunta i smärtstillande tydligen. Suck. Han tryckte den tillrätta och igår kändes det ganska bra, idag är en annan sak. Ska dit på måndag igen och då hoppas jag att han kan fixa till det ytterligare. Har sittförbud vilket kommer göra min helg fantastik! Ligga eller stå is the shit! Nu trotsar jag lite för att få in ett blogginlägg till mina preciuos läsare och för att jag är innerligt trött på att ligga och stå.


Min alldeles egna naprapat är ju såklart i Norge när det har händer!    Lägger till en smiely för att undgå missförstånd fast att jag ogillar dem skarpt i bloggar...


That´s that. Bjuder er på en Baksätes-bild av Lucas som avslutning!

 



Glad Jävla påsk då! Jag är inte bitter....

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards