Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under november 2011

Av Annica - 17 november 2011 20:15

Tröttnade på att vänta på att ett retriverkoppel ska ramla ner i skallen på mig så jag tillverkade ett själv. Perfekt att ha i skogen när man inte behöver ha koppel på egentligen, bara i nödfall liksom. Bara att stoppa i fickan när man inte använder det.


 



 

Av Annica - 17 november 2011 15:45

Matte är ju sjuk och ska ligga och vila, nu har hon däckat på soffan så jag passar på att tjuvblogga lite.


Vi var nyss ute och spatserade i skogen, massor med goa lukter överallt. Ibland luktar det så gott att jag bara inte kan låta bli att springa dit och struntar i att matte ropar. Då blir hon arg! Det liksom ryker ur öronen på henne och så får hon huggtänder och horn. Hon ser superläskig ut men jag liksom glömmer det varje gång.

 




Sen hittade jag ett roligt träd, det luktade gott och så låg det träflisor runt om, där ligger jag i lä när det gäller trädfällning. Annars är jag ganska bra på att gnaga ner träd jag med. Matte berättade att det är en bäver som gjort det här. Läskigt! En sån vill jag inte träffa!

 



Matte ska alltid göra trix med mig, det är superjobbigt, min hjärna blir alldeles mosig jag måste tänka så mycket på vad hon vill och hur jag ska göra för att få den där godisen. Här ska jag tydligen träna min balans. Det är inte det lättaste ska ni veta. Men jag blir bättre och bättre på det säger matte.

 

Nä hörni, nu måste jag sova en stund, snart ska väl matte ut och träna med mig eller nått, det gäller att passa på att vila när hon gör det. Jag lever ett riktigt hundliv ska ni veta! Och jag älskar det!


       


 Jag har inspirerats till inlägget av Mimi, Svorskans lilla söta cocker-flicka //Lucas

Av Annica - 17 november 2011 13:00

Jag kollar på Titanic, men jag stänger av när skeppet sjuker. Vill inte se de sorgliga.

 


Och Lucas håller mig sällskap såhär...

 

Av Annica - 16 november 2011 20:34

...att just jag fick världens finaste Puma

Tänk om jag kunde få lite kommentarer också, då skulle lyckan vara nästintill total!!!







Av Annica - 16 november 2011 18:00

Ibland undrar man. Jag hittade den här skylten idag.

  Inget konstigt med det tänker ni. Nej det håller jag med om.


Det är bara det att vägen den sitter på heter så här.

 

Och det är bara förbudsskylt från ett håll. Här ligger en hund begraven...


 

My partner in crime.

Och ja jag är sjuk och ja då har jag så mycket överskottsenergi för det är så nedrans tråkigt att vara sjuk och ja jag vet att jag ser trött ut för det är jag men det hindrar tyvärr inte min hjärna från att arbeta nonstop med att få mig att göra massa saker och stressa... Kan man få lugnade piller för sånt tror ni?

Av Annica - 16 november 2011 16:33

Alltid hittar han något... Nej det var kanske lite överdrivet men ofta hittar han något härligt när vi är ute och spatserar i skogen.


 

Vildsvinsmatta någon?


Sen "hittade" han frost också men då var han bara söt!

 

Av Annica - 16 november 2011 16:15

Jag är med och tävlar om att vinna valfrilampa hos Belysningsdesign. Tävlat har jag gjort hos Egoina. Gör ni det med, tävlingen är öppen till imorgon.


Jag valde den här lampan om jag skulle vinna.

 

Bilden är såklart lånad från belysningsdesign.

Av Annica - 15 november 2011 22:11

Man ska ju hjälpa varandra, eller hur? Inte hålla inne med sina bra grejer. Så därför tänkte jag bidra med några fanastiska saker.


  1. Kleenex med balsam i.
    Mina näsa blir skinnflådd varje gång jag är förkyld, vilket blir några gånger per år när man jobbar med små barn. MEN! Då hittade jag kleenex med balsam, tänkte att det bara var bullshit och ännu ett sätt att tjäna pengar på. Nu kan jag inte leva utan dem, eller rättare sagt, min näsa kan inte leva utan dem! LOVE!

          

  2. Furminator.
    Jag köpte mig ju en labrador i tron om att de fäller bara lite grann. HAHA! Så fel man kan ha! Nu har jag hittat en fantastisk uppfinning. FURMINATORN! Dyr i inköp men helt fantastisk, det finns tydligen en billigare kopia som ska vara lika bra. Jag har inte testat den så jag kan inte uttala mig men orginalet kan jag varmt rekomendera! Den är så bra. Du får bort massa päls på kort tid!

        
     

  3. Ben & Jerrys glass.
    Behöver jag förklara? Min favorit just nu är Halfbaked.

       

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards