Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 23 juli 2010

Av Annica - 23 juli 2010 16:36

Usch! Nu vill jag bara att de ska ringa och säga att "hunden är din om du vill ha den". Blev supertaggad nu! Sötaste svartlurvisen!!!! Har kollat fakta på nätet, verkar vara trevlig ras. Jag har haft så mycket fördomar mot just pudlar men det verkar obefogat. Det är väl bara för att man oftast stöter på gamla tanter med ouppfostrade små bjäppande jyckar. Dock inte hundens fel, problemet sitter oftast i änden på pensionärskopplet så att säga...


Har haft ett par vänner med dotter här på fika, så nedrans trevligt!!! Ett år sen vi träffades och tiden bara flög iväg!!! Får inte bli så långt mellan gångerna.


Snart blir det hemagjorda grillade burgare och sen blir det filmmys med bästaste Alex och Karin!!! Yeay!

Av Annica - 23 juli 2010 12:15

Var ute en sväng igår natt, skulle bara göra en sista runda innan sängen. Då kommer det något emot mig i skuggorna, något litet och ynkligt. Trodde först att det var en katt men det var en liten, liten dvärgpudel. Lockade och pockade på honom ett tag innan han vågade sig fram till mig. Liten....



In med sötnosen, letade fram ett katthalsband och en tygel (man tar vad man har) och så ut och leta efter eventuella ägare. Vi gick en bra bit och hittade inte någon som letade hund. Så hem igen och in i bilen åkte runt i Ösmo säkert en timme men ingen ägare. Ringde polisen men det var ingen som anmält en borttappad lite dvärgpudel. Så plutten fick sova hos oss inatt. Imorse åkte jag till Haninge djurklinik och fick hjälp att läsa av hans chip. Ägaren visade sig vara utomlands och det var hundvakten som tappat bort den lilla.  Nu har jag lämnat tillbaka guldklipmen, tror han heter, ve och fasa, Skippy. Isch! Vid tillbakalämnadet visade det sig att den här lilla prinsen inte var så önskad hemma längre. Det känns inge kul att jag lämnat tillbaka honom till ett hem där han är oönskad, kissar inne och är allmänt olycklig. Jag sa att om de inte vill ha honom längre så får de höra av sig för jag, hör och häpna, som inte ens gillar småhundar sådär jättemycket, fastnade för det lilla trollet och det känns som att han skulle ha det tusen gånger bättre här. Puma tyckte att han var helt okej och Lucifer går lätt att vänja. Bara Puma, my little bitch, har accepterat att ha en hundkompis så är jag inte orolig att det ska gå bra. Nåväl, vi får väl se... Hoppas att de hör av sig!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards