Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 28 juli 2010

Av Annica - 28 juli 2010 20:47

Klippte klorna på marsvien idag och vad ser jag? Doris har kala fläckar runt i området över manken och runt hela kroppen under magen... När vi var hos veterinären idag så sa vi "hoppas vi inte ses snart" det blev tom tidigare än vad jag trodde!!! FUCK!

Av Annica - 28 juli 2010 13:51

Trevligt med trevliga kommentarer! Vad glad jag blir, det gör att man inspireras att blogga mera, säkert till nåns förtret....


Emma

Onsdag 28 juli 12:39

Måste bara lämna en kommentar!
Du har en super härlig blogg.. Kom in på den av misstag..!
Hoppas att de löser sig med lill vovven!

http://ratemma.blogg.se

Av Annica - 28 juli 2010 10:45

Uppe med tuppen! Eller nåväl, semstertuppen då. Klockan ringde åtta imorse, vaccination av katter stod på schemat. Inte trevligt att gå upp så tidigt vill jag lova, det var många gruskorn i ögonen.


Vaccinationen gick bra även om jag först fick trycka in Luci i buren, Puma skuttar in som att det är vardagsmat. Väl hos veterinären fick jag ta av locket på Lucis bur för att få ut honom för att inse att han två sekunder senare lyckats tråckla sig IN i buren igen när jag försökte knäppa tillbaka locket med ena handen samtidigt som jag skulle hålla motsträvig katt med andra. Gör om, gör rätt. Själva sprutan får att som vanligt utan att blinka och kela med sköterskan är obligatoriskt efteråt tills han ser att han underbara (ja i det läget är den det) bur står till han förfogande igen.


Sen var det Pumas tur. Har lite dåligt samvete så här i efterhand mot sköterskan som gav henne sprutan. Hon började nämligen grabba tag i nackskinnet på Puma som att hon skulle ge den utan att jag höll henne så jag sa; "ja henne kan du ge själv, hon är så snäll" Då såg jag hur det darrade till i hennes hand och hon sa "stilla nu..." med skälvande röst...

Alla känner ju inte mina katter som jag gör. Jag såg på Puma att hon skulle sitta stilla. Och jag vet att hon inte överhuvudtaget skulle kunna tänka sig att bita eller klösa sköterskan ifråga. Men lite får hon skylla sig själv. Hon började ju utan mig då kan hon ju slutföra det eller säga till att jag ska hålla henne.

Jag kan tänka mig att de får in väldigt hispiga katter och även andra djur många gånger. Mina är hanterade mycket, mycket från början och är vana vid att jag petar, pillar, trycker, känner överallt på dem. HerreGud, jag tempar dem själv tom.... Tänk om alla vore som mig, då skulle världen vara perfekt!!!! *haha*


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards