Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Annica - 12 mars 2012 20:15

Så går jag då in i min sista vecka som "twenty-something"... Hur ska det gå, jag känner mig ju som arton, ja förutom när jag har druckit några öl för mycket. Då är det mer som hundra! 


Idag har jag varit och tränat med Lucas på nya marker. Jag fick hjälp av P och M och Lucas skötte sig exemplariskt... NOT! Herre Gud! Latmasken slog till och att jobba var nog det hemskaste han kunde tänka sig. Va?! Nej jag kan inte gå fot. Apportbock? Nej den kan jag inte ta. Läggande under gång?! Det har jag aldrig gjort faktiskt!!!! Eller jo, han sprang ganska bra på apporten när P slängde den men när jag slängde den så sprang han till matskålen. SUCK!


Så hemma igen då. Tänkte bara köra lite så han kunde få sin mat. Tror ni inte hundkräket gjorde allt jag sa till honom att göra. Han var pigg och alert. Ligg -PANG. Stå-KABOOM. -Höger halt -BOOOM!!! 


Men jaja, vi fick ju hjälp och tips så det var ju bra att han inte skötte sig exemplariskt när P och M var med.


Jag fick prova att köra lite med P:s hund Alva också. Vilken jäkla skillnad att arbeta med en alert hund som tycker att det är en belöning att bara få jobba! Där är problematiken snarare lite tvärtom. Hon måste tagga ner. 


Nu ska jag äta min pizza som just anlände! 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards