Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 22 mars 2012

Av Annica - 22 mars 2012 20:48

Idag vågade jag länka hela klass 1 i tävlingslydnad. Jag skriver vågade för jag har fegat ur och bara länkat några moment eller bara gjort momenten delvis innan. Vad kan hända undrar ni? Ja det kan ju gå fel, hemska tanke...


Idag gjorde vi följande;


  • Platsläggning. (det här momentet gör alla i klassen gemensamt.) -Hunden sitter "fot." Man lägger ner hunden på kommando, går ca 20meter vänder sig om och stannar. Hunden ska ligga kvar, absolut stilla i 2minuter med andra hundar på sidorna i en rad. På kommando går man tillbaka till hunden och sätter den upp vid sidan. -Bra, han gryr lite efter 1.45 men ligger stilla och har huvudet ner mellan tassarna.
  • Linförighet (fritt följ men med koppel). Allt görs på kommando av tävlingsledaren. Framåt marsch, höger om marsch, vänster om marsch, höger om halt, vänster om halt, med språng marsch, vanlig marsch, helt om marsch. -Bra, faller ut lite vid språng marsch men går helt okej.
  • Läggande under gång, hunden går fot och ska lägga sig ner på kommando, föraren fortsätter att gå ca 10meter. Stannar och vänder sig om. Går på kommando tillbaka till hunden och sätter den upp på kommando. Perfekt, förutom att jag råkade trampa honom på tassen och då  satte han sig upp innan jag hann ge kommando. MITT FEL!
  • Inkallning, hunden sitter fot, lämna hunden på kommando, gå ca 15meter. Stanna, kalla in hunden på kommando. -Gör det han ska men utan fart. Travar mestadels. Måste jobbas på.
  • Ställande under gång. Hunden går fot, på kommando ställer du hunden och fortsätter att gå ca 10meter. Stannar, går tillbaka på kommando. Sätter hunden på kommando. -Bra! Gör det han ska helt korrekt.
  • Apportering. Hunden sitter fot, på kommando tar den apporten från din hand och håller den i fem sekunder (UTAN ATT TUGGA). -tar apporten och TUGGAR! Måste jobbas BORT!!!
  • Hopp över hinder. (kunde vi inte göra för jag har inget hinder hemma men det kan han superbra!)
Av Annica - 22 mars 2012 12:51

Fy fanken alltså! Nu börjas det! Barnens snor har nu överförts på mig och förkylningen är ett faktum. Blir till att göra häxbryggd när jag kommer hem. Och så kan jag ju alltid peta i mig mirakelknarket från Gran Canaria... Nu ska jag återgå till snorungarna, rasten är slut! Tjigeling!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards