Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under mars 2012

Av Annica - 31 mars 2012 23:30

Så fyllde hon då tre, min trollunge. Det är inte klokt vad snabbt det går och ändå så kan jag inte komma ihåg hur det var innan hon kom till världen. Jag är nog världens lyckligaste faster som har två så underbara brorsbarn.


Det var som vanligt en pärs för Miss Tidsoptimist att komma i tid, eller det gjorde jag ju inte. Åh suck! Men jag kom i nästantid, bara tio minuter sent. Doris fick plocka fram sin sjätte växel, vi flög fram på motorvägen. Orsaken till att vi var sena, ja den här gången var det ett färglotto som skulle tillverkas till födelsedagsbarnet och någon har tyckt att "det har ju varit såååå gott om tid". Men till slut så tar tiden slut och där står man, med klänningen ut och in. Ja, för det var det som hände.

När jag varit på kalaset i nån timme så påpekade min mamma lite snällt att "men Annica, du har ju klänningen ut och in..." Så det går när man pysslar, sminkar sig, torkar kattspya, klär sig, borstar håret och går och kissar med hunden på samma gång. Det var ju himla tur att jag inte sminkade mig med kattspyan. Då har jag hellre klänningen ut och in faktiskt. Om jag måste välja menar jag. 


Tillverkning av färglottot, missade i stressen att ta en bild när det var klart.  


 

Oj så kul att öppna paket, innehållet var inte så viktigt.


 

Trollungen fick blåsa ut ljusen tre gånger för det var så många som ville fota.


 

Lillfjant tyckte att storasysters födelsedagstårta för supergod!



 

Snällare unge får man leta efter.



   

Min fina mamma, jag tyckte att hon skulle ha den här som profilbild på facebook, de tyckte inte hon. Jag förstår inte.

Av Annica - 31 mars 2012 11:29

Alltså väderguden måste ha missat att vi har skottår i år. 1:a april är inte förens i morgon. Vad hände liksom. Blöt om fötterna blev jag också, mina nästan nya Tretorn-stövlar har spruckit i en söm! SKIT! Ja vädret var inte kul men det var skönt att komma in efteråt. Nu är det kaffe i soffan och snart pyssel med Trollungens födelsedagspresent. Hon blir 3år idag! Herre Gud vad tiden går fort! 


 

Utanför mitt köksfönster.


 

Idag hittade Lucas en annan liten pinne i skogen. Han såg rätt rolig ut när han sprang runt med den i munnen, fick tyvärr ingen bild på det.


 

Lite senare hittade han en mer passande pinne, då blev det lite pinnbus även med matte. 

Av Annica - 31 mars 2012 08:30

Om man kan vara kär i en doft så har jag paxat den här!

 

Av Annica - 30 mars 2012 22:00

Skriver som miljoner tonårsbloggare då... FREDAG TAGGA!!!!!!!!!!!!!!


Fast jag är ju gamla och trötta trettioåriga tanten, så istället för tagga fest så taggar jag i soffan med sushi, B & J och så Let´s Dance! Den där Anton Hysén alltså! MUMS! 


Var fantastisk Otaggad (apropå tagga) att bege med mig ut i ruskvädret med Lucas när jag kom hem. Men så när vi väl gick ut så slutade det att snöa, blåsa, regna och hagla, solen tittade till och med fram mellan molnen... och så när jag stängde dörren om oss efter promenaden så var det någon som tryckte på on-knappen igen och ovädret var igång. Tycker lite synd om min Puma som numera är nästan naken-katt och promt ska vara ute ändå, kallt ju.


Så är det. Nu får ni som vanligt lite bilder, Lucas tycker att det är sååå trååååkigt när jag stannar och fotar hela tiden. Stackars hund!


 

Man kan inte vara nere och deppig när man ser mig knalla runt i skogen i alla fall. Grön mössa, rött hår och lila regnjacka...



 

Mitt i det vackra järngråa så dök det upp en vit rökpelare.


 

"Kom igen nu matte! Kasta pinnen till mig nu då!"

Om ni undrar så är det pinnen till höger om honom han menar...


 

Önskar att jag orkade släpa med mig systemkameran i skogen det är så otroligt vackert. 

Av Annica - 30 mars 2012 12:37

Det står ett påskägg på bordet i personalrummet... Farligt gott men det är ju ändå fredag!!! Här skulle jag lagt upp en bild om nu bloggplatsens app var klar... Men det är den inte så ni får föreställa er en bild på ett påskägg fullt med godis istället. Klarar ni det?! Nu ska jag sova en stund.

Av Annica - 30 mars 2012 06:07

Blev väckt av superduper kissnödig hund! Måste ha sett rolig ut, morgonrock, gummistövlar och pälsmössa (fejk givetvis), minus ute! Mötte inga av grannarna som tur var. Nu ligger jag här, ingen idé att somna om. Borde nog gå upp men det känns ju så där... Skulle helst dra täcket över huvudet och låtsas att det är lördag men se det går inte. Tur att det är nästbästa...FREDAAAAAG!!!!Tjingeling!

Av Annica - 29 mars 2012 23:11

PUMA-ÄR-SUR!!! Jag lever med en bitch, tur att jag älskar min pälsboll. Just nu är det inte besvarat! Hon är så ARG på mig så hälften vore nog! Husse är hon inte arg på, nej matte är DUM! När Puma är sur så händer följande hemma hos oss;sofdan plastas in, Lucas BIA-bädd ställs undan och sovrummet är igenbommat, ja för Puma alltså. Inget inträde för den damen idag inte. Nej, nej hon står inte på listan. För en sur Puma straffar sin matte med andra ord mig, genom att kissa på sådana ställen... Varför är hon så sur då undrar ni?! Jo det ska jag tala om. Av någon anledning så har hon haft som en pälsmatta på bägge sidorna sen en vecka tillbaka, kanske längre. Hon är mestadels ute nu, ser knappt röken av henne ju. Men så idag tog jag beslutet. Kan inte vänta på att Emil och jag är hemma samtidigt för att fixa tovmattorna. Och förresten så blir hon hundra gånger värre när husse ska vara snäll att hjälpa till. Bara matte får pilla, klippa, hålla, raka, bada... ja ni fattar. Men det är som svårt, jag har ju bara två händer. Är ingen bläckfisk fast att det skulle vara lägligt vid såna här tillfällen. Nåja. Husse kom väldigt lägligt hem vid tio ikväll. Då var jag beredd att ge upp. Pälsen var omöjligt att reda ut/raka bort/klippa av med bara en hand ( jag har två men jag var ju tvungen att hålla i katten med den andra. Efter 10liter päls ser hon nu ut som att hon genomgått en cellgiftbehandling. Och när hon ändå var sur på mig (inte husse) så badade jag henne också. Hon brukar vara rätt beskedlig att bada men ICKE idag. Pust! Ny är det gjort i alla fall! Hoppas bara att pälsen tovat sig utan att det lugger någon dum sjukdom bakom. Jag vet inga radbrytningar idag heller och säkert osamnanhängande och stavfel. Blev blogg från mobilen idag med. Ska försöka hinna blogga bra imorgon istället. God natt!

Av Annica - 28 mars 2012 22:10

Jag har varit på jobbet sisådär 13timmar idag... Orkar inte producera något vettigt blogginlägg. God natt!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards