Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Piss-sur kissekatt...

Av Annica - 29 mars 2012 23:11

PUMA-ÄR-SUR!!! Jag lever med en bitch, tur att jag älskar min pälsboll. Just nu är det inte besvarat! Hon är så ARG på mig så hälften vore nog! Husse är hon inte arg på, nej matte är DUM! När Puma är sur så händer följande hemma hos oss;sofdan plastas in, Lucas BIA-bädd ställs undan och sovrummet är igenbommat, ja för Puma alltså. Inget inträde för den damen idag inte. Nej, nej hon står inte på listan. För en sur Puma straffar sin matte med andra ord mig, genom att kissa på sådana ställen... Varför är hon så sur då undrar ni?! Jo det ska jag tala om. Av någon anledning så har hon haft som en pälsmatta på bägge sidorna sen en vecka tillbaka, kanske längre. Hon är mestadels ute nu, ser knappt röken av henne ju. Men så idag tog jag beslutet. Kan inte vänta på att Emil och jag är hemma samtidigt för att fixa tovmattorna. Och förresten så blir hon hundra gånger värre när husse ska vara snäll att hjälpa till. Bara matte får pilla, klippa, hålla, raka, bada... ja ni fattar. Men det är som svårt, jag har ju bara två händer. Är ingen bläckfisk fast att det skulle vara lägligt vid såna här tillfällen. Nåja. Husse kom väldigt lägligt hem vid tio ikväll. Då var jag beredd att ge upp. Pälsen var omöjligt att reda ut/raka bort/klippa av med bara en hand ( jag har två men jag var ju tvungen att hålla i katten med den andra. Efter 10liter päls ser hon nu ut som att hon genomgått en cellgiftbehandling. Och när hon ändå var sur på mig (inte husse) så badade jag henne också. Hon brukar vara rätt beskedlig att bada men ICKE idag. Pust! Ny är det gjort i alla fall! Hoppas bara att pälsen tovat sig utan att det lugger någon dum sjukdom bakom. Jag vet inga radbrytningar idag heller och säkert osamnanhängande och stavfel. Blev blogg från mobilen idag med. Ska försöka hinna blogga bra imorgon istället. God natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards