Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Annica - 5 februari 2012 19:02

Min absolut favortilåt just nu. Jag får liksom pirr i hela kroppen när jag lyssnar på den. Robert har en helt magisk röst!


Av Annica - 5 februari 2012 18:30

Idag anlände Tuff ifrån Öland. En så otroligt söt och levnadsglad hund. Tyvärr har han lyckats med att skrämma sin förra ägare och henns barn genom att resursbevaka. De förstod själva att de inte skulle klara det på egen hand och lyckades hitta ett omplaceringshem till honom, vilket han fick lämna efter två dagar för att han just, resursbevakade och lyckats då att skrämma ännu en till. 


Men nu är han alltså här och ska bo hos Stina som ska jobba ned honom med hjälp av vår tränare Anne. Det jag såg av honom idag under några timmar, är en fantastiskt glad hund som har mycket energi (och stress) i sig. Jag tror verkligen att han kommer att bli bra med rätt hjälp och det tror jag att Stina kommer att kunna ge honom.


Lucas och Tuff lekte jättefint och i sann Lucas anda så räckte det med tio minuters spring och bus, ja för hans del då. Tuff hade nog lekt JÄTTELÄNGE om Lucas gått med på det. Men se det går inte att leka med Lucas om han inte vill, han bara ignorerade bushunden och gick på bajsjakt istället. Det är min Lucas det.


   

Tuff, Devil och Lucas på promenad i den bitande kylan.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards