Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 24 februari 2012

Av Annica - 24 februari 2012 23:36

Alltså, jag hade ju klappat ihop datorn, det var ju tack och god natt. Bara sista kvällskissen med Lucas och så är de ju så underbart söta mina djur så jag var tvungen att blogga lite till.


För det första så har Lucas ordnat det så bra för sig så när han tycker att han har gått sin kvällspromenad färdigt med sin husse så stannar han. Då... vänder husse och går hem igen, ja oftast i alla fall. Det här har Lucas försökt att anamma på sin matte också men se det går inte för sig... Då tar han till nästa knep. Först lägger han sig och rullar sig i skarsnön, fråga mig inte varför, det måste ju vara vasst och ischligt. Sen mitt i rullet så dog han bara. Låg helt stilla i flera sekunder, jag fick säga till honom att vi skulle gå. Man kan ju inte låta bli att skratta åt honom, sötnöten!


Inte ett steg till matte, jag ooooorkar inte!  


Och så till nästa knaspotta! Puma tycker om att hänga med på promenad med Lucas. Till Lucas förtret så ska hon även gosa med storebrorsan. Han vet liksom inte vad han ska ta sig till. "Hon är ju go och så men helt plötsligt kan hon bli vass i tassarna. Hur gör man liksom? Fattar inte va hon vill ju!" 

Ja, så han stannar och väntar ut henne och hon kan gosa länge och Lucas vågar inte röra en fena. Hans matte får komma och rädda honom.







Hej brorsan! Gosa med mig nu då!!!


Sen har vi ju den tredje knaspottan, Lucifer. Han äter kokt torsk just nu eftersom att hans mage är helt paj. Tror ni han vill äta det? Man får truga i honom för han vill ha sitt jäkla torrfoder, de andra två knaspottorna står och dregglar brevid och förstår inte alls vad Lucifer håller på med. Inte äta kokt fisk? Är han knäpp!  


Nej ni, nu ska jag sova!

Av Annica - 24 februari 2012 20:45

MIN DAG.


 

När väckarklockan hade ringt några gånger och jag äntligen tände lampan så kom Puma och morgongosade ett tag. Hon kan ju bara ha varit hungrig också...


 

Efter UBERTRÅKIG (båda tyckte det, jag fick släpa honom runt) morgonpromenad med fina Lucas så svidade jag om till mitt alterego BATWOMAN!!! Ja, jag körde bil klädd så här.


 

Framme på jobbet hittade jag ett elefanthuvud på golvet, hör inte till vanligheterna...


 

Japp, här jobbar jag!


 

Det var en aning blött ute...


 

...och halt. Vi fick vara "jobbare" och sanda gården.


 

Det här fick vi till lunch, ser ut som bajskorvar med det är kåldolmar.


 

Lite rast.


 

Rasten är slut men mer läsning på schemat.


 

På väg hem, missade att fota på eftermiddagen. Kör bil och fotar samtidigt för man är ju kvinna... eh.. alltså jag menar bra förare.. eller va? (Kö faktiskt)


 

Hemma och ut med fina Lucas igen. den här gången bar det ut i skogen, glad matte och GLAD hund!


 

Vackra skog!!!


 

Det blev kolsvart efter ett tag! Då är det bra med pannlampa.


 

Hemma igen och nu slappar vi i soffan!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards