Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Annica - 18 februari 2012 21:36

Förra lördagen serverades det kalvfilé, hasselbackspotatis och kantarellsås. Till det avnjöts ett glas shiraz. 


Den här lördagen serverades det fullkornsmakaroner blandat med stekt korv, ketchup och parmesanost, toppat med rostad lök. Till det drack jag ett glas laktosfri mellanmjölk. Gissa vem som jobbar helg?! 

 

Det roliga är att jag tycker att det är minst lika gott.


Och nu dricker jag öl, bara mellanmjölk på en lördag, nej så lågt har jag inte sjunkit ännu.

Av Annica - 18 februari 2012 17:15

Jag och Lucas tog oss en nästan tre timmar lång promenad idag. Svängde höger istället för vänster när vi var på väg hem och ökade på så vis på promenaden med trekvart. Kände att varför ska vi gå hem nu? Sitta i soffan och dega, det hinner vi med det med. Så nu gör vi just det, degar i soffan. Lucas sover ihoprullad som en liten kanelbulle brevid mig, jag har redigerat foton från promenaden och slöglor på SATC. Måste bara säga hur nöjd jag är med min Iphone4s, kameran är verkligen helt fantastisk. Alla bilder nedan är tagna med den. 

   

Änder vid vår lilla damm. De satt så fint uppradade på iskanten men jag hann inte upp med kameran (telefonen) innan de plaskade ner i vattnet.


 

Vi mötte Herr Snögubbe. Lucas ser ut som en lite dvärg bredvid den och ändå var den pytteliten. Snacka om att man kan få till konstiga perspektiv med hjälp av vinklar.


 

Som sagt bra kamera, den här har jag klippt till i PS och förstorat ändå blev den så pass skarp. 


 

Kisstappar?


 

Skogsmulle in ta forest!


 

Man måste stanna och gosa också!


 

Här har vi svängt höger istället för vänster. Ösmo-kyrkstall.


 

Söta ponnyn. Han förföljde oss en bit på vägen.


 

Sen fick vi gå någon kilometer längs landsvägen, trist...


 

...men vi hittade ett spökhus.


 

Nu är vi på hemmavägarna igen. Hittade ett istäckt träd.


 

Istappar istället för kisstappar.


 

Ett till spökhus?


 

Ett foto jag inte ens märkte jag tog. 


 

Vi fick avsluta med att kasta boll i djupsnön för att få Lucas ren igen. Dumma asfaltsväg.

Av Annica - 18 februari 2012 11:57

Det sitter någon på vårat tak som slänger ner massa snö, ja eller nått liknade. Lucas tycker iaf att det är irriterande och blir arg på dem. Nä skämt åtsido, fattar ju att han inte fattar vad som händer. Men nu har han insett att "om matte inte hetsar upp sig så behöver inte jag bry mig och snarkar skönt på soffan. Dock ska den här matten alldeles strax sparka upp honom från sina sköna drömmar och tvinga ut honom på en tvåtimmars tur i skogen. Eller tvinga och tvinga... 


Vad var det?! Är det någon som ska bråka? Kom an bara!!!  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards