Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 26 februari 2012

Av Annica - 26 februari 2012 21:32

Jag har varit spelhelgsänka den här helgen. Emil åkte ner till skåne i torsdagskväll och kom hem för nån timme sen. Jag vill lova att det har känts tomt i sängen OCH så har bäddmadrassen en irriterande tendens att glida över mer och mer på min sida då jag sover själv. Den hänger liksom ner mot golvet när jag vaknar. Snacka om att jag INTE ligger stilla när jag sover, har nog skrivit något inlägg om det tidigare, typ här... Intressant va!?


Nåväl, det är fantastiskt skönt med en riktig vakthund när man är själv hemma också, Lucas axlar den manteln med bravur. Jag skulle då inte försöka ta mig in här och det har jag också skrivit om någon gång tidigare tror jag...typ  här och här


Nej vadå? jag upprepar mig inte va?!


Nä ni nu ska jag sova.

Av Annica - 26 februari 2012 16:38

Kom precis in från en härlig stund i skogen med Lucas. 


 

Jag blev sittandes på en sten och bara njöt av värmen. Lucas tyckte att jag var tråkig.


 

Sen trixade vi lite också, här gör vi balans. Kolla vad söt han är!


 

Och här, hopp och balansera, han ska gå på lina liksom. Jodå, vi är helt normala.


 

Sen bad jag honom sätta sig och det gjorde han med bavur, kolla bakbenet! 

Av Annica - 26 februari 2012 11:33

Lucas är ju helt rabiat. Han äter ALLT han får tassarna på. Igår fick han ett tuggben, som han svalde i princip helt och sen spydde upp, tack och lov! Det har han faktsikt aldrig gjort tidigare och det fick mig och min vän M som var här igår att spåna lite. Hon tipsade om att ge honom havregrynsgröt varje morgon och så rårivna morötter. 


Så imorse micrade jag gröt på 2dl havregryn och så rev jag i morötter. Han slukade allt med hull och hår. Nu får vi se, jag ger det en vecka till att börja med. Hoppas att han lugnar ner sig lite. Det är helt galet. På promenaderna tar han varje tillfälle i akt att hitta "mat." Han stänger av totalt, han skulle gå igenom eld om han var tvungen! MAT MAT MAT!!!

Det är klart att det har blivit förändringar i hans kosthållning sen hans tidigare liv och framför allt  så har ju hans motion ökat. Klart han är hungrig. Nu får han 6dl torrfoder en gång om dagen, innan fick han 6dl torrfoder uppdelat på tre måltider. Men med tanke på hans träning och brist på motivation så la vi om hans matschema. Nu har jag ju jobbat upp motivationen så jag hoppas att det håller i dig fast att han får mer mat. Det är ju inte meningen att han ska vara hungrig hela tiden. Jag har ju hört talas om att labbar alltid är hungriga och äter allt men det här är faktiskt lite sjukt! Jag ska säga också att han såklart äter ett foder som ska vara mer mättande också, fullt med fibrer. Innan åt han pedigree nu äter han Hill´s Light. Just nu är han superfin i kroppen han ska varken gå upp eller ner, matchvikt på 29kg.


 


Jaja, nu hoppas vi på att det här slår väl ut, mättare hund men med motivationen att arbeta kvar. 


Så till nästa fråga; hur lång tid ska en mellanstor hund vila efter maten innan fysikt arbete. Sånt här hittar man ju ingenstans och ändå är det ju så viktigt. 


SÖTNÖT!

Alltså jag vet att jag är lite sjuk men jag tycker att han är söt när han balanserar på baktassarna när han ska bajsa.  

Av Annica - 26 februari 2012 10:15

GODMORGON!

 

Av Annica - 26 februari 2012 09:47

Åh suck! Skrev precis ett inlägg och så flippade mobilen ur! Jaja, mest en massa babbel. Nu ska jag gå upp i alls fall, men sängen är bra skön!Tjing!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards