Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

fattiglapp snarare än hundralapp

Av Annica - 27 februari 2012 18:45

Ibland sitter de bara där, rubrikerna! haha!


Ja det är ju ingen hemlighet direkt att vi just nu vrider och vänder på våra slantar för att få dem att räcka längre. Har börjat att sälja av endel saker vi har hemma och som bara ligger och skräpar. Blev av med en väska för några veckor sedan, ska ta med ett par Timberlandkängot tll jobbet för att eventuellt sälja till en mamma. Mina hästsaker; schabrack och benlindor, träns etc. ska fotas och läggas ut på blocket. Någon som vill köpa en nästan oanvänd vinterjacka? Everest, beige, strl XL. 250kr? Nypris 800kr. Bara att hojta!


Jag har liksom aldrig upplevt det här förr, att behöva tänka på och leta efter det billigaste priset på mat och sånt. Visst rik har jag aldrig varit men det har faktiskt aldrig varit så här tomt på kontot dagen efter lönen är utbetald. Nu sitter allt utom 1000kr på räkningskontot och bara väntar på att dras. Och de 1000kronorna som satt där i fredags har snabbt omvandlats till 600kr efter en förnödenhetshandling på MAXI. 


Sen fyller jag ju år snart också och det där med present från min käre sambo är nog inte ens att tänka på. Så kan det vara, visst, det känns inget vidare men det får man ju fatta. Gilla läget. Jag vägrar bli en av de där puckade människorna på Lyxfällan. Seriöst, hur tänker man då? Nä du jag är hellre utan present, men jag vet ju hår tårarna kommer att bränna bakom ögonlocken den 16:e mars. Men som sagt hellre det än att sitta med kronofogden på halsen.


 


Nåväl, nu ska jag ut och träna men fantasktiska (men dyra) hund på verandan, BLI VÅR SNART SNÄLLA!!!!

 
 
Mudottern

Mudottern

27 februari 2012 19:26

Förstår dig precis. Det är aldrig kul att behöva tänka på vad PRECIS allt kostar. Ibland vill bara kunna skita i det.

Sv: Nej hon märke inget. Eller jag märkte inte att hon märkte något i alla fall. Jag var så fullt fokuserad på att komma hem. Men väl hemma sen så märkte hon att jag inte mådde bra och kom och tröstade :)

http://mudotter.blogg.se

 
Ingen bild

Malin

27 februari 2012 20:01

Usch vännen, men snart blir det bättre!! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards