Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Livet på en pinne...

Av Annica - 4 mars 2012 18:30

Jaha, så har söndagen nästan nått sitt slut och helgen är än en gång till ända. Många ä:n blev det! Det har varit en strålande dag både bildligt och bokstavligt-talat. Vaknade utvilad vid åtta, gick upp och pysslade lite för att sedan krypa ner i sängen en stund igen vid nio. Frukost framför morgontv och sen en härlig och solig tur i skogen... Med vissa hinder som vi bortser ifrån nu för jag ska vara positiv. 


Vi träffade på en kvinna och hennes fina Tollare där ute vid badklippan, hon satt och njöt av solen när vi kom och berättade att hon varit ute sen åtta imorse. Då var klockan halvtolv. Härligt! Hon var en sån där vettig hundmänniska som inte heller tycker att alla hundar behöver hälsa på varandra bara för att de är just hundar, eller hur folk nu resonerar. Vi stod och pratade en stund och våra hundar satt lugnt kopplade vid oss. Skönt. Tycker annars att ALLA ska släppa fram sina hundar "De kan väl hälsa lite va??!!" (!!!????) 


Jaja, vi vandrade hemåt igen, det blev så varmt ett tag att jag fick ta av mig till t-shirt, underbart! Knappt fem minuter efter hemkomsten fick vi finbesök. Gustav och Alex kom ut på söndagsmiddag. Vi satt på verandan och njöt i solen, tände en brasa i vedkorgen, drack lite kaffe och så puffades det på cigarrer också. Lucas fick sig ett ben och låg förnöjt och tuggade. 


Och så såklart, inte att förglömma... ÅRETS FÖRSTA GRILLNING! Biff med grillade champinjoner, grillad lök och ugnsrostad potatis. Det var gott kan jag lova. Ölen som slank ner tillsammans med maten var inte dum den heller. Nu till bilderna, det blev tydligen inte så många.


 



 



 

Livet på en pinne!


 

GOTT!


Lucifer ville också vara med och äta.  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards