Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

Dag 08 -Ett Ögonblick

Av Annica - 8 januari 2011 10:00

Den här var lätt att komma på. Det ögonblick som fortfarande sitter etsat i min hjärna och mitt hjärta är när min fina, underbara Puma kom hem efter att ha varit borta alldeles för länge från mig. Hon försvann i juli, jag var ute varje dag och letade efter henne, gick runt i skogen och ropade, satte upp lappar, ringde till katthem, djurkliniker, polisen.


Men så en natt... klockan var ett på natten, vi var precis på väg i säng. Det var vansinningt varmt och kvavt ute så vi hade fönster och dörrar öppna. Jag stod i hallen och hörde ett jamande men var helt säker på att det var grannens katt som lät. För ja, det lät som han. Emil gick ut en vända ändå, bara för att kolla. Han hörde knastrande steg i gruset och tänkte att "men så nära bruka rinte Snowy gå." Sen uppenbarade sig en tufsig liten kattfröken. Och när Emil ropade till mig. "Annica, kom och kolla vad jag har hittat" Då hoppade mitt hjärta över ett slag och jag rusade ut för att möta dem! Min fina älskade snorkfröken var hemma! Åh vad hon njöt av att äntligen vara hos oss igen. Hon låg alldeles stilla och bara blundade i husses famn medan jag bara pussade och pussade på henne. Finaste flickan! Sekunden senare ringde jag pappa och mamma, att klockan var ett på natten brydde jag mig inte om. (och inte de heller).


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards