Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Annica - 23 januari 2011 20:30

Jag tänkte precis säga "Mmm vad skönt det är..."

TV
Av Annica - 23 januari 2011 18:15

Idag var första tillfället på tävlingslydnaden, teori utan hundar men med fika... Inte relevant men gott.


Vi fick se film med olika tävlingsmoment och höra vad som gjordes fel och rätt. Sen fick vi veta att både rashundar och blandraser får ställa upp i tävlingslydnad men att blandraser måste ha licens. Konstigt men sant. Vidare fick vi information om poängsystemet, hur många klasser det finns och att blandrashundar får ställa upp i klasser ända upp till SM. Nu är ju Lucas renrasig men bra att veta. Och dessutom undrar man ju varför de ha såna konstiga regler. Att de inte får ställa upp i allt menar jag och att de måste ha licens, diskriminering.


Nåväl, jag är nöjd med teorin och ser fram emot första träningstillfället med instruktör. Nu har vi tre eller egentligen fyra läxor till näst nästa fredag. Vi ska hitta det bästa, den absoluta favoriten i belöningsväg. Lucas äter ju nästan allt MEN VAD ÄR FAVORITEN? Det han skulle kunna gå igenom eld för, bildligt talat alltså.

Sen ska vi träna fot med hjälp av en pall, ögonkontakt och godis i handen framsträckt utan att man får äta det. Vi får inte använda ordet "nej" utan bara stänga handen om hunden försöker ta innan varsegod. Spännande värre och det viktigaste av allt, DET SKA VARA ROLIGT! Tävlingslynad handlar om att hunden ska tycka att det är kul.


När jag kom hem tog jag, Lucas och Emil en tvåtimmars tur i skogen och så har vi såklart gosat, jag och min fina Lucas! Det är ett måste! En hund i total avslappning medans matte kramar är ett gott betyg. Nu fick jag inte det på foto men han ser ganska avslappnad ut på de här fotona också. Min gosbomb! Tänk vilken tur jag har, så många gosbomber under ett och samma tak!


   

Av Annica - 23 januari 2011 10:00

När en dag har varit crappy, när jag känner mig totalt nere, botten is nådd vad får mig då att må bättre?


Jo det ska jag säga...


Att mötas av en katt när man kommer hem. Ta upp gosbomben och bara borra ner huvudet i pälsen och mysa...


   

Vissa dagar får skogen mig att må bättre. Att få ströva bland skogens alla väsen, bara jag, Lucas och naturen.


Emil... att få en varm underbar kram av mina fina Emil. Lägga sig ner i soffan med huvudet i hans famn och bara blunda.

 


Havet, sitta på en klippa och bara stirra ut och lyssna på kluckandet.


Min finaste Trollunge får mig alltid att må bra, hennes leende är som solens strålar.


Vissa dagar hjälper det att krypa ner mellan lakanen i sängen och bara "försvinna" för en stund.


Olika botmedel för olika dagar helt enkelt.


  
 


     


  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards