Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Annica - 19 januari 2011 21:30

Ånger, ska man ångra? Tänka tillbaka på det som varit? Klart man ska ångra men kan man ångra för mycket? Tänka för mycket? Svaret är självklart för mig. Ja, man kan se tillbaka för mycket på det som varit och ångra. Det blir som ångest, magen liksom kniper ihop sig. Ofta kommer det här när jag har för mycket tid att tänka. Tex. när jag inte kan sova vilket tyvärr händer i perioder för mig. Jag vill bli bättre på att inte se tillbaka på det som varit utan istället blicka framåt.


En sak jag verkligen ångrar är att jag aldrig gick på min bästa väns begravning. Hon dog när jag var sju och hon åtta. Det är över tjugo år sedan men jag tänker fortfarande på det då och då. Det här är inget jag ligger och grubblar på om nätterna då är det mer banala saker det handlar om. Men så ligger det till.


Nåväl, nu försöker vi blicka framåt! Inget blir bättre av att plåga sig själv.


 

Jag tror att Annika vet att jag velat vara där. Fina Annika med de blonda änglalockarna och fräknarna! Hon var StorAnnika och jag LillAnnica.

Vila i Frid.








Av Annica - 19 januari 2011 05:53

Jag somnade och vaknade som... Elvis! Så det kan gå. God morgon!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards