Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Dag 19 -Det Här Ångrar Jag

Av Annica - 19 januari 2011 21:30

Ånger, ska man ångra? Tänka tillbaka på det som varit? Klart man ska ångra men kan man ångra för mycket? Tänka för mycket? Svaret är självklart för mig. Ja, man kan se tillbaka för mycket på det som varit och ångra. Det blir som ångest, magen liksom kniper ihop sig. Ofta kommer det här när jag har för mycket tid att tänka. Tex. när jag inte kan sova vilket tyvärr händer i perioder för mig. Jag vill bli bättre på att inte se tillbaka på det som varit utan istället blicka framåt.


En sak jag verkligen ångrar är att jag aldrig gick på min bästa väns begravning. Hon dog när jag var sju och hon åtta. Det är över tjugo år sedan men jag tänker fortfarande på det då och då. Det här är inget jag ligger och grubblar på om nätterna då är det mer banala saker det handlar om. Men så ligger det till.


Nåväl, nu försöker vi blicka framåt! Inget blir bättre av att plåga sig själv.


 

Jag tror att Annika vet att jag velat vara där. Fina Annika med de blonda änglalockarna och fräknarna! Hon var StorAnnika och jag LillAnnica.

Vila i Frid.








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards