Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Dag 13 -Den Här Veckan

Av Annica - 13 januari 2011 13:06

Den här veckan började förvånandsvärt i måndags som de flesta andra veckor gör. Det är väl egentligen den första riktiga vardagsveckan nu efter jul. Det var kul att få träffa alla barnen på jobbet igen efter så lång tid.


Måndagar är min tidiga dag på jobbet, slutar kvart i tre så jag var ute i stallet för att hämta Lucas redan halvfyra. Väl där passade jag på att gå en runda med honom medans det var något ljust iallafall. Vi såg en superfin räv på promenaden och skrämde en travhäst.


Om måndagar är min tidiga dag så är tisdagar raka motsattsen. Stänger på jobbet så jag slutar inte fören kvart i fem. Dagen var som vanligt, stressig morgon, frukost i bilen men jag var i god tid till jobbet vilket är ovanligt. 

Var ute hos Lucas halvsex och då gick vi en runda ute i stallet med Lucas kompisar Devil och Scilla och deras mattar förstås. Sen tog vi en till promenad som sällskap åt Stina och Dilba, hennes häst. Var väl hemma vid halvåtta.


Onsdagen var väl lika samma, öppnade på jobbet så det var uppstigning 05.15, det är tidigt vill jag lova. Tre dagar i veckan ringer klockan så tidigt men det märkliga är att det är svårare att ta sig upp min två sovmorgnar...De dagarna blir alltid stressigare än öppningsdagarna. Efter jobbet bar det ut till stallet för sedvanlig promenad med Gänget men den här gången var även lilla Ella med (amsaffvalp) och Betsy (CaneCorso-tik) Hon har ganska nyligen löpt så Lucas var superintresserad av henne. Men hon sa till honom på skarpen dock är han inte så bra på att lyssna på det örat så han gav sig inte. *suck* Det är ju inte så länge sen han kastrerades så förhoppningsvis så försvinner det beteende snart. Iaf lite. Efter det blev det race i ridhuset med Scillisen! Se inlägget från igår. Och en till prommenad med Stina, Dilba och Devvan. Var hemma vid halvåtta återigen.


Idag, torsdag är det kvällsmöte på jobbet så det blir lika sent idag om inte senare. Var otroligt trött imorse, sovmorgon... Kom inte upp i tid me hann gott och väl till jobbet. Annat som får stryka på foten dagar som denna.


Imorgon är det FREDAG!!! Då ska det kollas på Let´s Dance och fredagsmysas. Blir nog en lugn helg. Vi har inget inplanerat. Får väl skotta fram veranadan igen. Jag hoppas på fint väder! SOL SOL SOL!!!!


Nåväl, nu ska jag återgå till jobbet. Vi ska ha julgransplundring idag, dansa runt granen och fiska fiskdamm. Blir nog skoj. Om inte annat så för barnen.


Det var min intressanta vecka. Vad gör ni själva? 





 
 
Ingen bild

Karin

13 januari 2011 15:24

jag är på jobbet och gör ingen nytta alls.. väntar på att få gå hem... tråååååkigt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards