Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under mars 2012

Av Annica - 21 mars 2012 17:38

Jag testade Doris bromsar lite grann nyss... Det var några dummingar som tyckte att det var en bra idé att ställa sina bilar på led mitt framför mig. Puckat! Bromsarna fungera utomordentligt om ni undrar och ser ni däckspår på Magelungsvägen strax innan Farsta så kan ni säga "jag känner hon som gjorde de här, coolt va?!" Fan va ni är häftiga som känner mig! Nu ska jag och Lucas spatsera ut i skogen. Hörs senare, tjingeling!

Av Annica - 20 mars 2012 22:00


 

Jag tror jag har en spricka i fingret. Vad tror ni stygn? Tejp? Det här är vardag på vinterhalvåret för mina fingrar. 


Förresten så är schäslongen perfekt för att blogga på. Man sitter som en prinsessa! 

Av Annica - 20 mars 2012 21:40

Lydnaspass för Anne idag då. Hon vill verkligen att vi ska ut och tävla och har gett oss i läxa att hitta en tävling. Det är ju bra att hon tror på oss, jag skulle bara vilja att jag trodde på oss också. Jag skulle liksom vilja veta att vi inte skämmer ut oss. 


Lucas skaffade mustach idag, kan det vara så att han försöker maskera sig, gömma sig för någon? Och ignorera hans lysande ögon, jag orkade inte photoshoppa, det var ju inte ögnen ni skulle titta på. 

Av Annica - 20 mars 2012 09:00

Jag antar att det är ett åldertecken... ja att få massa blommor när man fyller år. Dock vägrar jag att fota mig med blommorna, ni vet all blommor på bordet och så jag bakom. Det kör vi på när jag fyller 80 tror jag. Men fota dem har jag gjort, utan mig i bakgrunden.


     


Av Annica - 20 mars 2012 07:43

  

Den här synen mötte mig när jag drog upp rullgardinen, INTE OKEJ!



 

Och så måste jag sopa bilen också. 


 

En till bild bara för att...

Av Annica - 19 mars 2012 22:40

Suddigt och dant, jag ska ta nya bilder någon annan dag när det är ljust ute. Vi hade tyvärr lite fel på ögonmåttet så vi måste skaffa oss en ny bokhylla och så fick soffbordet ryka till förmån för ett gammalt. Men på det hela taget är vi nöjda.

En lampa som inte fick plats i bokhyllan fick bo bakom kaminen, en idé jag haft länge men vi har inte haft någon passande lampa till övers. 

Ni skymtar även min kossa, Blackie, på golvet. Födelsedagspresent från familjen. 

       

Av Annica - 19 mars 2012 18:30

Årets premiärtur på cykeln idag! Lucas skötte sig exemplariskt, han verkade tycka det var skönt att få trava på och jag fotade i sann bloggmani med livet som insatts. En hand på styret, en hand på kopplet och en hand på kameran... Vänta nu? Tre händer? Nej just det det går ju inte... Nåväl, foto får ni, något suddigt men ändock!


   


Lucas syn på saken... "Alltså matte, *SUCK* här har jag njutut av en dag i vilans tecken. Ni vet hängt med husse på jobbet, slickat på olika saker, sovit en stund i bilen, sovit en stund på husses kontor. Gissa vem som fick sovmorgon imorse också?? Japp JAG! Husse znoozade för ovanlighetens skull så vi hann bara med 40minuters morgonpromenad. Och så kommer man hem och ser fram emot att slagga en stund i soffan. Vem tusan tror ni inte först släpar ut mig på en 40minuterspromenad och sen hävdar att det bara var lite uppvärming, sen ska vi cykla OCKSÅ!!!! herregud!!! Hon är inte klok!!!"

Av Annica - 19 mars 2012 16:45

Jag hade en fantastisk kväll med min familj, både den "riktiga" och den snart ingifta. Emil lagade menyn jag beställt och som vanligt så var det sjukt galet gott! Älskar att ha en kock som blivande man!

     

Min svägerska A hade kommit på den briljanta idén att jag skulle ha en tiara med fluff på hela kvällen. S min andra svägerska som bor i småland krävde bildbevis för hon känner mig vid det här laget. En tiara och en Annica är inte direkt en ekvation som går ihop. Men jag hade den på mig och du A... Nu har jag en upp!


 

Och så visade jag förstås filmen jag fått från mina fantastiska vänner och ja, jag väntar fortfarande på att få den på mailen M!



 

Emil kämpade i köket, här i sällskap med sina föräldrar. Här är det förrätten som skall läggas upp.



 



 

Förrätten som bestod av honungsgratinerad chevré med prosciutto, kokta färska rödbetor och baconlindade dadlar. GALET GOTT!

Jag missade att fota varmrätten men det var stekt torskrygg, kokt potatis, smörslungade sockerärtor och sandefjordsås.


 

Dessert, Creme Brulé med färska hallon.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards