Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under mars 2012

Av Annica - 4 mars 2012 18:30

Jaha, så har söndagen nästan nått sitt slut och helgen är än en gång till ända. Många ä:n blev det! Det har varit en strålande dag både bildligt och bokstavligt-talat. Vaknade utvilad vid åtta, gick upp och pysslade lite för att sedan krypa ner i sängen en stund igen vid nio. Frukost framför morgontv och sen en härlig och solig tur i skogen... Med vissa hinder som vi bortser ifrån nu för jag ska vara positiv. 


Vi träffade på en kvinna och hennes fina Tollare där ute vid badklippan, hon satt och njöt av solen när vi kom och berättade att hon varit ute sen åtta imorse. Då var klockan halvtolv. Härligt! Hon var en sån där vettig hundmänniska som inte heller tycker att alla hundar behöver hälsa på varandra bara för att de är just hundar, eller hur folk nu resonerar. Vi stod och pratade en stund och våra hundar satt lugnt kopplade vid oss. Skönt. Tycker annars att ALLA ska släppa fram sina hundar "De kan väl hälsa lite va??!!" (!!!????) 


Jaja, vi vandrade hemåt igen, det blev så varmt ett tag att jag fick ta av mig till t-shirt, underbart! Knappt fem minuter efter hemkomsten fick vi finbesök. Gustav och Alex kom ut på söndagsmiddag. Vi satt på verandan och njöt i solen, tände en brasa i vedkorgen, drack lite kaffe och så puffades det på cigarrer också. Lucas fick sig ett ben och låg förnöjt och tuggade. 


Och så såklart, inte att förglömma... ÅRETS FÖRSTA GRILLNING! Biff med grillade champinjoner, grillad lök och ugnsrostad potatis. Det var gott kan jag lova. Ölen som slank ner tillsammans med maten var inte dum den heller. Nu till bilderna, det blev tydligen inte så många.


 



 



 

Livet på en pinne!


 

GOTT!


Lucifer ville också vara med och äta.  


Av Annica - 4 mars 2012 18:00

Ni vet när man får veta något som får en att bli alldeles bubbligt glad i hela kroppen? Vet ni hur jag menar? Ja i alla fall, en sån sak fick jag veta idag! Åh vad jag är glad!!! Kan inte säga nått för det är en hemlissss..... 


Vi har haft en underbar dag i solen, ska redigera och ladda upp lite bilder och knåpa ihop lite text till er nu. Så på återseenede om en stund då!

Av Annica - 4 mars 2012 13:08

Jaha, så har det hänt igen. Det är nog tur att inget filmteam följer varje steg jag tar, skönt att man inte är kändis.


Det är nu på ett personligt plan, Annica vs Isen. 


Det började med att Isen bråkat med mig genom att jag småhalkat, ni vet så där att man känner att det inte fäster och fötterna lever sitt egna liv. Men så händer det, Isen får övertaget, fallet är ett faktum. Eller braket kanske är mer rätt. Och tror ni inte, att precis där jag hamnar så har isen som genom ett trollslag förvandlats till LERA! Tack! Mysigt, jag blev lerig ända in på bara kroppen!


Och så vet ni ju vid det här laget att jag är en aning labil just nu. Så jag tog det VERKLIGEN personlig. Det brast. Tårnarna sprutade, hjärtat rusade, snoret rann och ulkandet övergick nästan i spyor. Och Emil stod där, och gick sakta vidare, visste väl inte hur han skulle reagera i denna stormiga stund. Då skriker jag KRAMA MIG DÅ FÖR I HELVETE!!!!


Det kan inte vara lätt att vara Emil alla gånger, tur att han älskar mig som mest även när jag förtjänar det som minst! Snorade ner hans jacka gjorde jag också. 


Nu ska jag slita mig från datorn och sätta mig på verandan i solen och njuta. G och A är här och brasan är tänd. 


Trevlig söndag på er!

Av Annica - 4 mars 2012 11:17

Det är SOL ute och vi ska ta en tur ut i skogen! Lina på, inga försvunna hundar idag inte.


Lite senare så kommer Emils yngsta bror hit med tillhörande flickvän, det ska grillas, rökas cigarr och njutas ute i solen!


Tjingeling, på återläsande!

 


Av Annica - 3 mars 2012 22:16

Jag hade lite tråkigt och skapade en ny header, vad tycks?


 


Av Annica - 3 mars 2012 19:26

Så idag har vi varit och firat sötaste Lillfjant som fyllde hela ett igår! Det bjöds på supersmarrig smörgåstårta och god prinsesstårta, fast den var vit och blå, heter det ändå prinsesstårta???  Jaja, här kommer ett bildregn på mina sötisar!


 

Sötaste Lillfjant!



 

Trollungen skulle ringa Emil för han var ju inte där.


 

Gud så gott det var!!!


 

Men faster jag har ju choklad i munnen!


 

"Se glad ut"!



 

Trollungen skräms!!!


 

Farfar (min pappa) och Lillfjant.


 

Farmor (min mamma) och Trollungen!


 

Älskar pappas min på det här kortet! Och Lillfjant är ju förstås sötare än sötast!


Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag träffar mina älsklingsungar!

Av Annica - 3 mars 2012 17:49

Läs och lär...

Får du nys om något smaskigt i skogen gör så här...


1. Gå som vanligt på vägen och hoppa lite nonchalant upp i skogsbrynet för att kissa...

2. Utför finten, i det här fallet att slå en drill.

3. Gör en kovändning och dra rakt upp i skogen.

4. Stäng av öronen annars får du öronsprång av mattes skrik.

5. Håll dig på lagom avstånd till matte och spring!!!!

6. Försvinn

7. Håll dig borta ett tag, tillräckligt länge för att matte ska bli utom sig av oro. -passa nu på att äta det äckliga som du fick vittring på vid punkt 1.

8. Gå ner på vägen igen och låtsas som ingenting, snart kommer matte efter högröd i ansiktet men ändå lättad att man är tillbaka.


Matte flikar in. Ja men så skämdes du som en hund efteråt också och fick ingen skogspromenad utan åkte raka vägen in i huset igen... 


Av Annica - 3 mars 2012 09:58

Vaknade vid sex imorse och var rätt pigg. Snacka om slöseri när det är lördag. Släppte in min grå herre som varit ute hela natten (nu är det vår) och gav honom mat. Lucas kom om och såg efter vad som stod på, "vad håller ni på med" liksom??? Men när jag sa att vi skulle gå och lägga oss igen så kom han tacksamt efter och gosade ner sig i sin säng. Han är inte ett fan av tidiga morgnar direkt, passar perfekt i vår lilla familj.


Nu är det skogen som gäller, sen ska jag iväg på ettårs-kalas men först måste jag ju åka och köpa presenten som jag inte kunde köpa igår. 


Glad lördag på er!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards