Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under januari 2011

Av Annica - 28 januari 2011 21:55

Det går ju att tolka de olika rubrikerna på flera sätt. Å en sidan saknar jag självdiciplin och karaktär i många fall, godisskålen är ju en klassiker. Men å andra sidan saknar jag pengar, inredning på övervåningen och en hel lampa i ena positionsljuset på bilen... Så är det. Nu är det fredag HEJ!

Av Annica - 27 januari 2011 22:42

Husse och Lucas skulle gå kvällskissen. Husse gick och klädde sig, -10 grader ute så på med täckbyxor, jacka osv... Sen ropar han på Lucas som går ut till husse i hallen. Han stannar på tröskeln, tittar på husse, vänder sig om och går in i sovrummet igen och lägger sig tillrätta på sin säng. Man blir trött av stalliv och tävlingslydnad. Nu snarkar han gott och det ska jag också göra! Och husse?! Ja han fick gladerligen ta av sig vintermunderingen igen och krypa till kojs han med. Han och Lucen snarkar i kapp...

Av Annica - 27 januari 2011 13:22

Här ska man väl skriva "där min familj är" och så är det såklart men om jag nu inte ska skriva det så är det Burgsvik, Öja på Gotland. Underbara Öja. Där får man alltid ett inre lugn och jag har nog bara ljusa fina minnen därifrån. Tyvärr så sätter plånboken ofta stopp för resor dit men förra året fick jag iaf. komma ner även om det bara var i några dagar. Om jag orkar så lägger jag in lite bilder senare ikväll när jag kommer hem.

Av Annica - 26 januari 2011 20:45

Dagens middag! 

Av Annica - 26 januari 2011 13:15

Jag är fasligt rädd för döden. Livrädd kanske man kan säga...

Att den ska drabba någon i min närhet. Samtidigt vet jag att den är naturlig och jag vill hellre se att mina djur får somna in innan de får ont. Tyvärr (eller om det är bra) så kan man inte göra samma sak med människor. Nej, döden är det som skrämmer mig mest, vad händer då? Hur ska man orka gå igenom det sorgarbetet? Usch! Vill inte ens tänka så. Blir inget mera skrivet om just det, jag orkar helt enkelt inte tänka på det. Strutsmetoden javisst!

Av Annica - 25 januari 2011 22:55

Tänkte för nån minut sen att det var länge sen jag gosade med min Puma. Vem tror ni kommer intrippandes och hoppar upp i mattes säng sekunden senare? Min finaste tjej! Nej nu blir det sova och mys med Puma! 

Av Annica - 25 januari 2011 22:31

Jag undrar hur länge det dröjer innan de sover alla tre i BIA-bädden?! Luci har redan varit framme och nosat flera gånger. Det finns ju gott om plats och så är den ju så mysig! 

Av Annica - 25 januari 2011 21:36

  Tillåt mig presentera Devils lillasyster och Lucas nya kompis, ELLA! Hon är en AMERIKANS STAFFORDSHIRE TERRIER, ni vet en sån där LIVSFARLIG kamphund! Hon är nog bland det sötaste som går omkring här på jorden, visst ser hon livsfarlig ut? Och hon ÄLSKAR Lucas!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards