Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under januari 2011

Av Annica - 16 januari 2011 11:57

Jag antar att det här är ett minne man ska komma ihåg. Men om man inte gör det då? Jag tror att det var på Gotland, vid Valar. Jag var väl typ 15 och han hette Patrik. Det kan vara så att det är helt fel, det är inget jag lagt på minnet helt enkelt. Kunde inte bry mig mindre faktiskt! Inte nått jag tänkt på nämvärt. Är jag konstig då?


 

Av Annica - 15 januari 2011 17:30

Mina drömmar ska avhandlas idag alltså. Svårt. Jag drömmer om att kunna göra vad jag vill. Att inte vara beroende av mitt jobb, eller lönen då. Så egentligen drömmer jag väl om att vara ekonomiskt obreoende.


Då skulle jag säga upp mig från jobbet. Inreda klart övervåningen. Köpa mig en häst och en hund till. En liten labradorvalp till Lucas. Oj vad kul han skulle tycka att det var! Starta ett hem för hemlösa djur eller ett husdjurspensionat.

   

     


Sen drömmer jag om ett stort bröllop på Gotland också. I Öjakyrka med hela min släkt och alla mina vänner närvarande. Ett traditionellt gotlänskt bröllop! Jag vill åka häst och vagn ha en lång klänning med släp i medeltida stil. Vacker musik framförd av en av mina bästa vänner, Malin B. Kimbning, äreport, -brudvisningen kan vi hoppa över...


  


  


Svårt med drömmar. Men det här var en del i alla fall.

Av Annica - 14 januari 2011 21:26

ROCK! Kort sammanfattat alltså. ABSOLUT INTE DIDO! Hate her! Det mesta kan jag leva med men inte Dido! Usch! Som sagt, lyssnar å det mesta inom musik men min absolute genre är rock.


Here it goes...


The Rasmus, Dead by april, HIM, Hammerfall, Linkin Park, Green Day, Metallica, POD, Concret sociity, Takida, Nirvana, The White Stripes, Evanescence, Melody Club, Nickelback, Good Charlotte, Brainpool, Bad Cash Quartet, Coldplay, Kent, Backyard Babies, Three Doors Down, Caesars Palace, Guns n Roses, MEW, ska jag fortsätta? Nej! Tänkte väl det! Ni är lost in the music of ROCK!


Tjing Tjong!

Av Annica - 14 januari 2011 06:37

Puma har hittat nytt favoritställe att sova på. Under handfaten i badrummet på en gammal handduk. Och så har vi Luson förstås... Den eviga handfatssittaren! :D mina pälsbollar! Sa jag go'morron?! Nej just det! GO'Morron!!! 

Av Annica - 13 januari 2011 21:20

Fick hem en ny säng till Lucen (uttalas Luken) idag. Luci (uttalas Lusi) tyckte att den var fantastisk skön och la sig direkt på den! Tyvärr var jag inte tillräckligt snabb med att fota honom. Mobilen låg i köket och när jag gick dit så trodde han att han skulle få mat och sprang efter.


Jag beställde en till hundboden så att Lucen har nått skönt att ligga på hela dagarna och då passade jag på att beställa en hem också. Eller egentligen ska den få vara hans resesäng eller bo hos mormor och morfar då vi är där endel. Men den passade så bra i sovrummet så den kanske blir där. Han har ju sin BIA-bädd under trappan men där sover han mest när vi är vakna. På natten vill han ju sova i sovrummet med oss. I boden har han en lila/svart-bädd och här hemma som synes en lime/svart! 


    

Lucen invigde den direkt. Sötnöt! Ursäkta kvalitén på bilden.

Av Annica - 13 januari 2011 13:06

Den här veckan började förvånandsvärt i måndags som de flesta andra veckor gör. Det är väl egentligen den första riktiga vardagsveckan nu efter jul. Det var kul att få träffa alla barnen på jobbet igen efter så lång tid.


Måndagar är min tidiga dag på jobbet, slutar kvart i tre så jag var ute i stallet för att hämta Lucas redan halvfyra. Väl där passade jag på att gå en runda med honom medans det var något ljust iallafall. Vi såg en superfin räv på promenaden och skrämde en travhäst.


Om måndagar är min tidiga dag så är tisdagar raka motsattsen. Stänger på jobbet så jag slutar inte fören kvart i fem. Dagen var som vanligt, stressig morgon, frukost i bilen men jag var i god tid till jobbet vilket är ovanligt. 

Var ute hos Lucas halvsex och då gick vi en runda ute i stallet med Lucas kompisar Devil och Scilla och deras mattar förstås. Sen tog vi en till promenad som sällskap åt Stina och Dilba, hennes häst. Var väl hemma vid halvåtta.


Onsdagen var väl lika samma, öppnade på jobbet så det var uppstigning 05.15, det är tidigt vill jag lova. Tre dagar i veckan ringer klockan så tidigt men det märkliga är att det är svårare att ta sig upp min två sovmorgnar...De dagarna blir alltid stressigare än öppningsdagarna. Efter jobbet bar det ut till stallet för sedvanlig promenad med Gänget men den här gången var även lilla Ella med (amsaffvalp) och Betsy (CaneCorso-tik) Hon har ganska nyligen löpt så Lucas var superintresserad av henne. Men hon sa till honom på skarpen dock är han inte så bra på att lyssna på det örat så han gav sig inte. *suck* Det är ju inte så länge sen han kastrerades så förhoppningsvis så försvinner det beteende snart. Iaf lite. Efter det blev det race i ridhuset med Scillisen! Se inlägget från igår. Och en till prommenad med Stina, Dilba och Devvan. Var hemma vid halvåtta återigen.


Idag, torsdag är det kvällsmöte på jobbet så det blir lika sent idag om inte senare. Var otroligt trött imorse, sovmorgon... Kom inte upp i tid me hann gott och väl till jobbet. Annat som får stryka på foten dagar som denna.


Imorgon är det FREDAG!!! Då ska det kollas på Let´s Dance och fredagsmysas. Blir nog en lugn helg. Vi har inget inplanerat. Får väl skotta fram veranadan igen. Jag hoppas på fint väder! SOL SOL SOL!!!!


Nåväl, nu ska jag återgå till jobbet. Vi ska ha julgransplundring idag, dansa runt granen och fiska fiskdamm. Blir nog skoj. Om inte annat så för barnen.


Det var min intressanta vecka. Vad gör ni själva? 





Av Annica - 12 januari 2011 21:58

Tack till granne P som plogade bort all snö som rasat ner från taket. Det låg framför hela huset som värsta mount everest och var skittungt! Sen breddade han vår uppfart när han ändå var på gång! TACK TACK TACK!!!!

Av Annica - 12 januari 2011 21:45

Lucas operationssår är numera ett minne blott och han kan nu skryta med ett tufft ärr. Således får han numera springa lös och busa som vanligt igen vilket vi firade med att låna Scilla. Eller låna och låna... Vi släppte dem i ridhuset och oj vad det sprangs och busades! Sötnosarna! Lucas var inte en svart labardor när de var klara, han var brun!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards