Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under januari 2011

Av Annica - 12 januari 2011 21:30


Med tanke på att jag älskar handväskor så kan det te sig konstigt att jag går omkring med en ryggsäck. Men jag har en bra förklaring. Mina axlar och min rygg måste tydligen vila så det fick som bli så...

Just nu går jag alltså omkring med en eastpack mini den inhandlades väl för omring tio-femton år sen.


Till innehållet då;

♥Min älskade svarta mössa som jag fick av Karin P för ett antal år sedan! Bästa mössan!

♥Almanacka från personligalmanacka

♥Hello Kitty-börs med diverse mediciner

♥Glasögon från DKNY som används alltför sällan

♥Världens största plånbok

♥Döskallering

♥Öronproppar

♥Multiverktyg

♥Spegel

♥Bläckpenna

♥Diverse nycklar

♥Handkräm

♥Nässpray

♥Idominsalva

♥Tuggummi

♥Alcogel

♥Lactostabletter

♥Ficklampa

♥Femkrona

♥Kamera

♥Klädborste

♥Iphone

♥Hårbortse




Av Annica - 11 januari 2011 21:48

Jahopp, vi gör väl ett andra försök då. Mitt första inlägg som jag skrev på rasten försvann ju självklart när datorhelvetet hux flux bestämde sig för att stänga av!


Jag har en bror, han är född 1980 vilket då gör honom till en STOREbror. Men han är bara 1,5år äldre än mig och om det var den lilla ålderskillnaden eller bara våra personligheter som gjorde att vi slogs så att ståna rök, det vet inte jag.


Ofta började slagsmålen med att han (väldigt tyst, så att mamma och pappa inte hörde) sa något för att reta mig, jag svarade upp, -givetvis, han käbblade tillbaka osv... Tills hans ord tog slut (Jag var och är en jävel på att munhuggas). DÅ!!! Tog han till knytnävarna. Och aj som fan vad han slogs. Jag tror och hoppas att han inte visste hur stark han var och hur illa han gjorde mig. Vem fick skulden i 99% av fallen när jag klagade(skvallrade) för mamma och pappa. Jo -jag givetvis. "Du retades väl som vanligt" sa de och visst, det hade jag gjort men det var han som började retas jag bara försvarade mig.


Jag minns en incident väldigt väl.

Mamma och pappa var inte hemma.

Brorsan sparkade till min mugg med yoghurt (med flit givetvis) så att youghurten flög över hela honom och hans nya tröja. Men vem fick skulden? Jo jag! Han sprang efter mig som en galning. Jag försökte ta till min enda tillflykt, toaletten. Jag hann in MEN jag hann inte låsa dörren bakom mig! Det knytnävsslaget rakt i huvudet på mig fick hela min värld att för en hundradel bli alldeles svart. Det gjorde vansinnigt ont!


Sen var mina kompisar, inte alla men de flesta, livrädda för honom. Vilket gjorde att de inte gärna var hemma hos mig och lekte. Vilket inte var roligt alla gånger.


Nåväl. Han är inte alltigenom elak. Vi hade våra ljusa stunder. När vi var mindre lekte vi massor ihop. Han hoppade hinder med mig, jag lekte häst och det gjorde han nog också ibland men mest var han nog bara med för att vara snabbare och hoppa högre än mig. Vi hade wrestlingmatcher, vi smög in till varandra på nätterna för att klia varandras ryggar. När vi blev äldre festade vi ihop även om han inte var helt okej med det alla gånger. Men han hade inte alltid något val.


Jag har i de flesta festsammanhang varit "Nordströms syrra" eftersom att jag hängt med killar i just hans ålder. T spelade både hockey och fotboll vilket gjorde honom välkänd för många och han betraktades på något märkligt sätt som en av de coola i högstadiet. Alla känner apan, apan känner ingen -syndromet. Ibland har det stört mig, Nordströms syrra liksom, ville ju vara en egen person. Men samtidigt stolt över min bror som alla visste vem det var. Tack vare honom har jag nog blivit lite bättre behandlad av vissa än vad jag borde ha blivit. No more said...


Sen har han (och hans polare) även slagits för mig på äldre dar men det behöver vi inte skriva mer om just här.


Nåväl... Det var min bror det. Han är min bästa brorsa även om han kan vara en riktig skitstövel även nu. För det kan han! Men det är väl som det är... syskonkärlek!

Sen att han (och Anna) även givit mig den finaste trollungen i världen, min brorsdotter Emma, ger honom många plus i kanten!!!!

Av Annica - 10 januari 2011 20:34

Jävla pisskatt! BOKSTAVLIGT-talat! Bara för att vi är bortresta fyra dagar så ska det kissas inne i protest! I LUCAS BIABÄDD!!! Visserligen på fårfällarna han har där i men det har ju såklart gått igenom! Vilken tur att den var så billig! NOT! *morr*


 

Pisskatten i egen hög person...

Av Annica - 10 januari 2011 20:19

Jag förstår inte hur just det här kan vara intressant för er så jag skiter i det!


//MjukisByxLuffarDrottningen!


Förtydligande: Jag ska såklart fortsätta med alla 30punkterna det var just denna som kändes HELT ointressant!

Av Annica - 9 januari 2011 15:45

Lucas och farbror Gustav sover sött i bilen på vägen hem. 

Av Annica - 9 januari 2011 12:57

Lucas har det mysigt hemma hos farmor och farfar i Västervik. 

Av Annica - 9 januari 2011 10:00

Jag tror... Jo det gör jag. Jag tror på en övre makt, inte på nån gubbe som sitter på ett moln med skägg men jag tror. Det finns nått stort som vi inte styr över. Jag känner av andlighet när jag går in i en kyrka. Jag blir gripen och alla små hår på kroppen ställer sig upp. (Ja tänk om mitt huvudhår skulle ställa sig upp, punkare eller vad?) Men det finns nått därute som styr över oss. Sen så kan den makten inte styra över alla dumheter som folk hittar på eller gör i "guds namn". För det tror jag inte på. Det är bara bullshit som de hittar på själva för att ha något att skylla på. Men tro, det gör jag. På andlighet, själavandring... Sotis brukar komma och övervaka mig, han är min skyddsängel, det är jag säker på. Han finns där runt hörnet och det var med all säkerhet han som väckte mig när jag somnade bakom ratten. Sen har han skickat en kroppslig övervakare till mig i form av Lucifer. De har kokat ihop nått tillsammans de där skojarna.


Hoppas ni inte belv rädda för mig nu! ♥

Av Annica - 8 januari 2011 14:17

...för min bästa mamma idag!


Mamma har varit bortrest de senaste, ja säkert 5åren på sin födelsedag och i år så är vi inte hemma. Bara för det! Jag som vill vara hemma och fira min finaste mamma men det är svårt att vara på två ställen samtidigt. Dumt, så dumt! Men ni som är hemma och ska fira min mamma ge henne en extra kram ifrån mig! Snälla!


 

Foto från en sisådär 28år sen...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards